Bugatti & Brembo

Suradnja Bugattija i Bremba: Rušenje granica kočenja s hipersportskim automobilom Bugatti Bolide rezultirala je da nakon dvije godine zahtjevnog testiranja i razvoja dobijemo kočioni sustav ugljik-ugljik (carbon-carbon) koji je u rangu s tehnologijom koja se koristi u bolidima LMh/LMDh (WEC) i Formule 1

Bugatti Bolide je beskompromisni čistokrvni automobil koji kombinira legendarni šesnaestcilindrični W16 motor i izvanredne tehnike smanjenja težine za iskustvo vožnje na stazi koje je različito od bilo kojeg drugog. Ipak, ključna za izvedbu Bolidea je tehnologija koja stoji iza njegove sposobnosti da ukroti njegovu brzinu kada je to potrebno – najveći kočioni sustav ugljik-ugljik (carbon-carbon) koji je Brembo ikada proizveo. Dizajniran da pruži neusporedivu vožnju, Bugatti Bolide uvijek je trebao biti ekstremna aplikacija koja je zahtijevala kočioni sustav od imena koje je sinonim za vrhunske performanse. Na početku procesa dizajna, Bugatti je zadužio talijanskog proizvođača Brembo da izradi sustav koji predstavlja dokaz beskompromisne prirode automobila. Od početnih podataka do dino testiranja do analize na stazi, trkaći inženjeri Bremba radili su u bliskoj suradnji s Bugattijem kako bi odgovorili na izazove povezane s izradom kočionog sustava koji je potpuno jedinstven u svom dizajnu i razini performansi. Rezultat, nakon dvije godine zahtjevnog testiranja i razvoja, je sustav ugljik-ugljik koji je u rangu s tehnologijom koja se koristi u bolidima LMh/LMDh (WEC) i Formule 1.

Snaga zaustavljanja koju generira Bolide je klasa za sebe. Njegove prednje kočnice izrađene po mjeri najveće su karbonske kočnice ikada, koje uključuju dvije monoblok čeljusti s osam klipova, obje opremljene s četiri kočione pločice visokih performansi od 25 mm i izvanredne karbonske diskove dimenzija 390×37,5 mm. Sama čeljust je strojno izrađena od aluminijske legure i obložena niklom. Straga, dvije monoblok čeljusti sa šest klipova koje odražavaju prednju stranu s četiri kočione pločice visokih performansi, iako nešto tanje na 24,5 mm. Stražnje čeljusti nadopunjuju pozamašni karbonski diskovi dimenzija 390×34 mm. Iako nisu tako veliki kao prednji kočioni sustavi, specifikacije sustava stražnjih kočnica odgovaraju onima trkaće klase LMDh, što predstavlja primjer Bugattijeve odlučne ambicije da pruži nenadmašne performanse na stazi. Razvoj kočionog sustava za Bugatti Bolide bio je jedinstven i vrlo uzbudljiv izazov za Odjel za performanse tvrtke Brembo – i ponosni smo na ono što smo postigli’, rekao je Mario Almondo, glavni operativni direktor tvrtke Brembo Performance. ‘Morali smo reinženjerirati cijeli sustav koji se nosi s nevjerojatnim, ali zahtjevnim karakteristikama i snagom automobila. Prednja čeljust, na primjer, po mom je mišljenju pravo remek-djelo inženjerstva, najveća je koju smo ikada ugradili u trkaći automobil. Koristeći ugljične spojeve koji su slični onima u Formuli 1 značilo je da smo, unatoč veličini i snazi Bolidea, uspjeli proizvesti najlakši mogući dizajn.’

Cijeli članak pročitajte na Tportalu

Prethodni članakStigli Yamaha skuteri TMAX i i XMAX u TECH izvedbama
Sljedeći članakWSBK – Phillip Island 2024