Motori i oprema — 25 rujna 2020 -

Ducati Hypermotard ostao je dosljedan u svojoj namjeni, od prvog modela do danas nije odstupio niti milimetra od inicijalne ideje velikog supermota premda je u tome sve usamljeniji na sve širem moto tržištu. Činjenica je da je konkurencija na neki način posustala i cijeli segment okrenula ka sve jačim nakedima. Niti Ducati nije ostao imun, čak štoviše, i u toj kategoriji nudi novog Streetfightera V4, najjači naked motor ikad proizveden. S druge strane, sjetimo se i Hyperstrade, manje verzije touring motocikla na istoj bazi, ali i dalje ekstremnijih performansi, koja je također iščezla iz ponude i čije je mjesto u touring segmentu preuzela „mala“ Multistrada. Sužavanjem ponude ostao je čistokrvni Supermoto koji će bez obzira na trendove i dalje imati svoju publiku. Upravo zbog toga, premda je nezahvalno generalizirati, možda nije netočno reći kako je ovaj segment specijaliziran zbog toga što se radi o beskompromisnom motociklu koji nije za svakoga. Ne mislimo time da je teško upravljiv, upravo suprotno, teško ćete naći agilniji motocikl ali problem može biti u kontroli. Opet, ne motocikla nego sebe za upravljačem motarda. Ogromna je količina adrenalina koju će vam Hypermotard rado isporučiti putem snage i okretnog momenta a na vama je da je pametno prihvatite.

Za većinu modernih motocikala jedan od najčešće korištenih izraza pri vizualnom opisu je – agresivan. Ni sami nismo lišeni toga ali u slučaju Hypermotarda koristiti taj izraz je pomalo deplasirano jer on je utjelovljenje agresivnosti na dva kotača: izgledom, položajem sjedenja, načinom vožnje i namjenom općenito. Pogotovo kad se radi o SP izvedbi u crveno bijeloj kombinaciji boja pojačanoj karbonskim detaljima, crvenim okvirom, Ohlins ovjesom i još bogatijom lepezom elektronskih pomagala. Uz to nadodajemo i Termignoni ispuh koji nije dio standardne opreme.

Kad nekoga nakon probe Hypera pitate za dojmove, u najvećem broju slučajeva komentari će krenuti od agregata. Nije to čudno s obzirom da se cijela Supermoto koncepcija bazira na eksplozivnom ispoljavanju snage te minimalnim dimenzijama i težini. Naziv novog Hypera 950 sugerira da je na novom modelu povećana zapremina iako je ona u biti ostala ista kao na prošlom modelu no ovaj put je snaga revidiranog Testastretta 11 agregata za 4 KS veća i iznosi 114 KS pri 9.000 okretaja. Zbog načina vožnje bitniji će biti podatak o okretnom momentu od 96 Nm pri 7.250 okretaja. Koristiti maksimalne vrijednosti okretnog momenta vrlo je zahtjevno jer se radi o linearnom ispoljavanju snage uz izuzetna ubrzanja. Zanimljiv je podatak da se 80% momenta ispoljava već od 3.000 okretaja odnosno 88% od 5.000 okretaja. Pravi i čistokrvni V2 u svom prirodnom okruženju koji traži odlučno odvrtanje gasa kako bi pokazao što sve može. Ne odnosi se to samo na agregat, cijeli set odnosno cijeli motocikl konstruiran je za divlju zabavu. Na novom modelu promijenjen je i položaj sjedenja odnosno težište je dodatno pomaknuto naprijed, sjedalo je ravnije a upravljač širi. Uz to, cijela figura motocikla djeluje uža. Položaj vozača je uspravan i može biti neutralan ali samo do prvih zavoja kada ćete se nesvjesno povući naprijed do spremnika goriva. Ovjes je tvrd, bez obzira na podešenja, i poput pravog sportskog motora s povećanjem brzine radi sve bolje. Kratke i oštre zavoje prolazi izuzetnom lakoćom, u dužim je stabilan iako je zbog položaja tijela i visokog težišta moguće da na neravnoj podlozi osjetite manja uvijanja. Nema nelagode, samo upozorenje da i okolne faktore također uzmete u jednadžbu formiranja putne brzine i pri tome ne ostanete uskraćeni za pravu avanturu na dva kotača.

Prije navedeni podatak o momentu daje naslutiti i namjeru tima koji potpisuje novog Hypera odnosno ističe njegovu najbitniju karakteristiku: voli i traži agresivnu vožnju. Tu dolazimo do evolucije u SM koncepciji pri čemu aludiramo na kompromis između hardcore supermota i serijskog motocikla namijenjenog svakodnevnoj upotrebi. Nije tajna da će poklonici SM-a na Hypera gledati podozrivo ali ne može se pobiti činjenica da je to danas najjači serijski SM na tržištu te kao takav mora zadovoljiti širi spektar očekivanja. Stoga treba naglasiti da se radi o motociklu čije performanse ne trebaju nikoga prestrašiti. Hyper dozvoljava sasvim pristojan ritam vožnje u srednjim okretajima gdje će sve navedeno također doći do izražaja u potpuno sigurnim okvirima za što su se pobrinula najmodernija elektronska pomagala.

Paket elektronike sadrži promjenjive mape načina ispoljavanja snage agregata, Urban, Touring i Sport koji sukladno nazivima prate način rada. Kontrola proklizavanja, ABS i Wheelie  Control posebno su zanimljivi na Hypemotardu s obzirom da se radi o podesivim pomagalima koja personalizirate prema svojim željama a sve pratite na TFT displayu. Konkretno, agresivniji SM način vožnje zahtjeva povremeno blokiranje ili proklizavanje stražnjeg kotača kao i vožnju na stražnjem kotaču. Za takve situacije na Hypermotardu možete na Boschs ABS-u namjestiti točno traženu razinu blokiranja kotača, podesiti stupnjeve Wheelie Controla kao i osjetljivost Traction Controla koji konstantno mjeri nagib motocikla i precizno određuje stupanj intervencije. Na SP izvedbi u seriji dolazi i Quickshiter u oba smjera.

Ohlinsov ovjes podesiv je po svim parametrima. Prednja vilica promjera je 48 mm i hoda 185 mm za razliku od Marzocchijeve vilice na baznom modelu, također podesive, promjera 45 mm i hoda od 170 mm. Hod stražnjeg amortizera na SP izvedbi je 175 mm dok je Sachsov na osnovnom modelu 150 mm čime je uvjetovana i visina sjedala od 87 cm za razliku od visine na SP sa Ohlinsom koja iznosi 89 cm. SP izvedba također ima i nešto veći međuosovinski razmak od 1.498 mm što je za pola centimetra više nego na osnovnoj verziji.

Kočnice se sastoje od četveroklipnih čeljusti i dva poluplivajuća diska promjera 320 mm sprijeda te dvoklipnih čeljusti i jednog diska promjera 245 mm straga. Kako se radi o kočnicama koje Hypermotard dijeli s ostalim modelima iz Borgo Panigale jasno je da se radi o trenutno najboljim dostupnim kočionim sustavom kojem nećete naći zamjerku ni po pitanju snage niti doziranja. Serijska ugradnja guma također je tradicionalno Pirellijeva, ovaj puta na Marchesinijevim felgama montirane su sportske gume Diablo Supercorsa SP.

Da li ste kupac Hypera, pitanje je na koje sami morate dati odgovor. Da, tjerat će vas sve dalje i dalje i kao što smo već napisali, nema sumnje da će vam pružiti ludu avanturu ali na vama je da procijenite koliko želite istražiti i svoje granice.

Share

About Author

mate