Motori i oprema — 07 listopada 2020 -

Počinje proizvodnja Multistrade V4, četvrte generacije jednog od najuspješnijih motocikala tvrtke sa sjedištem u Bologni, koja je već proizvedena u više od 110.000 primjeraka

Motocikl je opremljen potpuno novim V4 motorom razvijenim za maksimalnu uglađenost rada i znatno produljenje servisnih intervala.

Multistrada V4 prvi je motocikl na svijetu opremljen prednjim i stražnjim radarom zahvaljujući kojem je sposoban pružiti korisniku revolucionarni sustav pomoći u vožnji.

Multistrada V4 označava epohalnu prekretnicu za proizvođača motocikala sa sjedištem u Bologni i službeno će biti predstavljen 4. studenoga.

Za četvrtu generaciju Multistrade, Ducati je razvio novi, lagani i kompaktni V4 motor, dizajniran da zadovolji zahtjeve  “avanturističke” uporabe, ne zanemarujući emocije i sportski karakter. Kompletni redizajn omogućio je postizanje rekordnih intervala održavanja za svijet na dva kotača. Svi detalji ovog novog motora bit će otkriveni 15. listopada.

Ducati uvodi radare u proizvodnju motocikala, potvrđujući ono što se najavilo 2018. godine.  Usvajanje ovih sustava biti će prava revolucija za svijet na dva kotača, označavajući novu razinu izvrsnosti u pogledu udobnosti i pomoći u vožnji, posebno na dugim putovanjima autocestom.

Radari su napredni sustavi pomoći koji podržavaju i čine vožnju ugodnijom zahvaljujući mogućnosti realnog prikaza stvarnosti u kojoj se motocikl trenutno nalazi. Interes tvrtke Ducati za ovu vrstu sustava datira iz 2016. godine, kada je tvrtka radila u suradnji s Odjelom za elektroniku, informacije i bioinženjering Politecnico di Milano na eksperimentiranju ovom vrstom sustava. Već prvo iskustvo potvrdilo je primjenjivost ove vrste tehnologije kod vozila na dva kotača i potaklo Ducati na stvaranje cjelovitog paketa pomoći u vožnji pomoću dva radara koji su, u roku od četiri godine, razvijeni i proizvedeni u uskoj suradnji s tvrtkom Bosch, vrhunskim tehnološkim partnerom, a svoju prvu primjenu donosi  na novoj Multistradi V4.

Svaki radar ima kompaktne dimenzije (70 x 60 x 28 mm, slično modernoj akcijskoj kameri), težak je samo 190 grama i savršeno se integrira u motocikl.

Radar smješten u prednjem dijelu motocikla kontrolira rad ACC-a (prilagodljivi tempomat), koji kontroliranim kočenjem i ubrzavanjem automatski podešava udaljenost (koju je moguće odabrati na četiri razine) od ostalih vozila pri vožnji brzinom između 30 i 160 km / h. Ovaj sustav izveden iz onoga koji se koristi u automobilima, a razvijen je prema dinamici i ergonomiji vozila na dva kotača. Konkretno, ovlasti sustava u pogledu usporavanja i ubrzanja ograničene su kako bi se osiguralo da vozač može održavati stalnu kontrolu nad motociklom u bilo kojoj situaciji. Sustav omogućuje ugodniju vožnju, posebno na dugim putovanjima autocestom.

Stražnji je radar, u stanju detektirati i »prijaviti« vozila smještena u takozvanoj mrtvoj točki, tj. području koje vozač ne vidi ni izravno niti u retrovizoru. BSD (Blind Spot Detection) sustav također signalizira ako se odostraga približava vozilo velikom brzinom.

Kako bi se podvukla tehničko-znanstvena vrijednost istraživačkog projekta, koji su zajednički izveli inženjeri, istraživači i studenti Ducatija s Politecnico di Milano, patentna prijava koja se odnosi na algoritme upravljanja ovog sustava podnesena je u svibnju 2017. U lipnju 2017. godine znanstvena publikacija predstavljena je na IEEE – Intelligent Vehicles Symposium (IV) u Redondo Beachu u Kaliforniji.

Share

Povezane novosti

Predstavljena Aprilia RS 660

Predstavljena Aprilia RS 660

11 listopada, 2020
Yamaha NIKEN 2020

Yamaha NIKEN 2020

07 listopada, 2020
Yamaha TMAX 560

Yamaha TMAX 560

23 rujna, 2020
Ducati Diavel 1260S

Ducati Diavel 1260S

22 rujna, 2020
Piaggio Medley 2020

Piaggio Medley 2020

28 kolovoza, 2020
Moto Guzzi V85 TT Travel

Moto Guzzi V85 TT Travel

19 lipnja, 2020

About Author

mate