Hyundai i Kia rade na povećanju dometa električnih modela

Instaliran između prednjeg branika i prednjih kotača, AAS je skriven tijekom normalnog rada, ali radi pri brzinama iznad 80 km/h kada aerodinamički otpor postane veći od otpora zraka i ponovno se pohranjuje na 70 km/h

Hyundai Motor Company i Kia Corporation su predstavili tehnologiju ‘Active Air Skirt’ (AAS ili Aktivna zračna zavjesa) koja smanjuje aerodinamički otpor koji se stvara tijekom vožnje velikom brzinom, učinkovito poboljšavajući domet vožnje i stabilnost u vožnji električnih vozila (EV). AAS je tehnologija koja kontrolira protok zraka koji ulazi kroz donji dio branika i učinkovito kontrolira turbulenciju koja se stvara oko kotača vozila djelujući varijabilno u skladu s brzinom vozila tijekom vožnje velikom brzinom.

U eri električnih vozila, natjecanje u osiguravanju boljeg dometa vožnje s jednim punjenjem postalo je žestoko, što odnos između vozila i aerodinamike čini još važnijim. Nadalje, aerodinamičke performanse imaju značajan utjecaj ne samo na performanse snage, već i na stabilnost vožnje i buku vjetra.

Kao odgovor na to, proizvođači istražuju različite mjere za smanjenje koeficijenta otpora (Cd), koji je koeficijent otpora zraka koji djeluje u suprotnom smjeru od kretanja vozila.

Kako djeluje AAS sustav

AAS je ugrađen između prednjeg branika i prednjih kotača vozila i skriven je tijekom normalnog rada, ali radi pri brzinama iznad 80 km/h kada aerodinamički otpor postane veći od otpora kotrljanja i ponovno se pohranjuje na 70 km/h. Razlog razlike u brzinama postavljanja i pohrane je sprječavanje čestih operacija u određenim rasponima brzina.

Također, razlog zašto AAS pokriva samo prednji dio guma bez potpunog pokrivanja prednjeg dijela povezan je s karakteristikama Hyundai Motor Group E-GMP platforme za EV. To je zato što je učinkovitije u poboljšanju aerodinamičkih performansi pokriti samo dio gume jer je pod platforme ravan. Ovo također služi za povećanje potisne sile vozila, čime se poboljšava trakcija vozila i stabilnost pri velikim brzinama.

AAS može raditi i pri brzinama većim od 200 km/h. To je bilo moguće zahvaljujući primjeni gumenog materijala na donjem dijelu, koji smanjuje rizik od prskanja i oštećenja vanjskih predmeta tijekom vožnje pri velikim brzinama i osigurava trajnost.

Hyundai Motor i Kia testirali su i smanjili koeficijent otpora (Cd) ugradnjom AAS-a u model Genesis GV60.

Hyundai Motor i Kia objavili su da su testirali i smanjili koeficijent otpora (Cd) za 0,008, poboljšavši otpor za 2,8 posto, ugradnjom AAS-a u Genesis GV60. To je brojka koja može očekivati dodatno poboljšanje dometa od oko 6 km.

U planu masovna proizvodnja

Hyundai Motor i Kia prijavili su srodne patente u Južnoj Koreji i Sjedinjenim Državama i planiraju razmotriti masovnu proizvodnju nakon ispitivanja izdržljivosti i performansi.

‘Očekuje se da će ova tehnologija imati veći učinak na modele kao što su SUV vozila kod kojih je teško poboljšati aerodinamičke performanse,’ rekao je Sun Hyung Cho, potpredsjednik i voditelj grupe za razvoj karoserije mobilnosti u Hyundai Motor Group. ‘Nastavit ćemo težiti poboljšanju voznih performansi i stabilnosti električnih vozila kroz poboljšanja u aerodinamici.’

U međuvremenu, Hyundai Motor i Kia primjenjuju različite tehnologije, kao što su stražnji spojleri, aktivne zračne zavjese, zračne zavjese za kotače, reduktori razmaka među kotačima i zamke za odvajanje, na vozila kako bi osigurali konkurentne koeficijente otpora. Hyundai IONIQ 6, koji uključuje ove tehnologije, postigao je globalno vodeći Cd od 0,21.

Prethodni članakMoto Puls Katalog 2024 stigao na kioske!
Sljedeći članakHP Corse ispušni sustavi u Hrvatskoj