Idu li i gume na listu čekanja?

Na naizgled beskonačnom popisu stvari koje od početka pandemije uzrokuju glavobolju proizvođačima automobila se nakon zatvaranja pogona zbog protuepidemijskih mjera i nedostatka poluvodiča, prijeti i nedostatak ove ključne sirovine

Bijeli sok koji curi iz stabala kaučukovca uzgajanih u toplim, vlažnim zemljama poput Tajlanda i Indonezije, je prirodna guma koja ima jedinstvena svojstva zbog kojih je vrlo važna u proizvodnji pneumatika (pogotovo kamionskih) i gumenih elemenata motornih vozila. Iako se već odavno proizvodi sintetička guma, prirodna i dalje pokriva više od 40% ukupne potrebne količine u svijetu, koja se za obje vrste gume kreće oko 25 milijuna tona godišnje. No, kako svjetska privreda raste sa sve većom industrijalizacijom novih ekonomija, potražnja za gumenim proizvodima i gumom nastavlja rasti.

Bloomberg je izvijestio kako bi se opskrba prirodnom gumom koja se uglavnom uzgaja u jugoistočnoj Aziji, uskoro mogla naći u problemu. Brojni su razlozi, a promatrači industrije kažu da su cijene gume na početku cikličnog, višegodišnjeg razdoblja, jer su poplave i bolesti lišća poharale ponudu, dok su padajuće cijene premalo poticale poljoprivrednike na sadnju novog drveća, kojem treba sedam godina da sazrije. Jedan od najvećih razloga je i to što zbog pandemije COVID-19 proizvođači gume nisu mogli saditi nova stabla kao što bi to inače radili. S druge strane, glavni distributeri gume nisu ozbiljno shvatili Kinu koja je lani, nakon ponovnog otvaranja gospodarstva, kao najveći svjetski potrošač prirodne gume, započela intenzivne aktivnosti njene kupovine radi popunjavanja rezervi.

Kad se tome doda kako se Kina odmiče od pandemije brže od ostalih većih industrijskih zemalja, i uz nedostak brodskih kontejnera imate situaciju u kojoj prognostičari mogu vidjeti probleme na horizontu. Prema Bloombergu, cijene gume su u veljači dosegle najvišu četverogodišnju razinu najviši nivo u veljači. Dodaju kako još uvijek nije u potpunosti problem, ali da proizvođači guma paze na situaciju. Goodyear je dao sličnu izjavu, rekavši: “Trenutno ne osjećamo ograničenja u opskrbi prirodnom gumom. Iako smo krajem prošle godine imali zaoštrenu opskrbu tijekom povećanja proizvodnje, poduzeli smo proaktivne mjere kojima smo osigurali da nam opskrba gumom zadovoljava naše tvorničke potrebe.”

Quattroruote.hr

Prethodni članakAprilia Tuono V4 i V4 Factory 2021
Sljedeći članakVespa – 75 godina i 19 milijuna prodanih primjeraka