Jesu li MotoGP zvijezde i u slobodno vrijeme strastveni motociklisti?

MotoGP vozači imaju priliku juriti na nekima od najmoćnijih motora današnjice, no u slobodno vrijeme skloniji su vožnji vozila puno manje kubikaže.

Svjetsko motociklističko prvenstvo privlači stotine tisuća zaljubljenika u motore na svojim utrkama. Vozni park koji se može vidjeti na parkiralištima uz staze kao što su Barcelona, Misano, Jerez, Buriram i Phillip Island prilično je impresivan. Naći ćete tamo baš sve, od snažnih i masivnih motora do običnih skutera.

Nema sumnje, vožnja motocikla ima svoje prednosti, zbog čega milijuni diljem svijeta biraju vožnju na dva kotača, umjesto na četiri. A mnogi se pitaju jesu li i zvijezde MotoGP-a jednako strastveni motociklisti u svoje slobodno vrijeme, kao što je to slučaj dok su na stazi.

Pa iako bi bilo očekivano da majstori motociklizma svoje dane provode na snažnim motorima i koriste ih kao svoj uobičajeni prijevoz, istina je da ipak biraju vozila umjerene snage i ubrzanja.

Dapače, neki poput Jorgea Lorenza i Fabija Quartarara dugo uopće nisu vadili dozvolu za vožnju na dva kotača prometnicama, što potvrđuje da duga i uzbudljiva moto putovanja nisu prioritet onima koji se utrkuju u Svjetskom motociklističkom prvenstvu.

Vole skutere i motokros

Iako bez problema mogu ovladati motorima kubikaže veće od 1000 cc, u slobodno vrijeme većina MotoGP vozača preferira skutere. To je trend još od Valentina Rossija koji ih je jako volio. Danas slavni Talijan svoje motore za utrkivanje drži u vlastitom muzeju, a i dalje voli koristiti skuter kako bi prevalio kraće destinacije.

Slična je situacija i s drugim zvijezdama. Kada se žele zabaviti i juriti, većina njih odlučuje se za motokros. Vozači poput Marca Marqueza znaju imati svoje privatne staze na kojima se natječu sa svojim prijateljima. Yamaha PW50 bila je prva motokros jurilica slavnog španjolskog osmerostrukog prvaka svijeta, a takav tip motora preferiraju i drugi.

Motokros poboljšava osjećaj za ravnotežu i uzbudljiv je, a ne ugrožava nikog u prometu, zbog čega vrhunski motociklisti preferiraju upravo ovaj tip vozila kad žele malo otpustiti svoje kočnice.

Naravno, u svemu tome imaju svoju riječ i momčadi. Naime, cijeli svijet prati što rade najbolji motociklisti današnjice, a na njihove utrke možete se čak i kladiti na bezbroj mjesta na Internetu, od PSK na dalje.

Bilo kakvi incidenti ili ozljede na prometnicama u slobodno vrijeme su nedopustivi, zbog čega se vrhunskim vozačima preporučuje da se drže vozila slabije kubikaže, a potrebu za adrenalinom rješavaju motokrosom.

Nažalost, čak ni odricanje od vrhunskih jurilica nije jamac da će se izbjeći nesreća. Pa se tako bivši svjetski prvak Nicky Hayden posvetio vožnji bicikla i tragično je poginuo u naletu automobila.

Ostali vozači odabrali su neke druge sportove, od nogometa i tenisa do skijanja i jedrenja. U svakom slučaju, MotoGP zvijezde u slobodno vrijeme definitivno ne vode život na način na koji to možda zamišljaju njihovi fanovi. Ne izgleda to ni slično “Fast and Furious” filmovima niti bilo kakvoj priči o nekontroliranoj motociklističkoj jurnjavi kroz grad. No, jednom kad se nađu na trkaćoj stazi tada su zaista spremni na sve, uključujući i vožnju kotač uz kotač pri brzinama većima od 300 km/h.

Prethodni članakWSBK – Portimao 2023
Sljedeći članakNovi Ducati cjenik za 2024!