WSBK – Portimao 2023

Portugalski Portimao adresa je predzadnjeg WSBK vikenda u aktualnoj sezoni. Već od petka je Bautista bio najbrži iako je Gerloff pokazao da i BMW može odvoziti vrhunska vremena. No, o tome ćemo vjerojatno više pisati slijedeće godine kad na njega sjedne Razgatlioglu. Spomenimo i vijest da je Bassani potpisao za Kawasaki gdje bi trebao zamijeniti Reu. Već dugo nije bilo ovoliko promjena timova u WSBK, sve u nadi da će netko skinuti s trona Bautistu koji će jedini od pretendenata na naslov voziti isti motocikl. Pred Španjolcem je bio zadatak da već ovaj vikend i matematički osigura naslov prvaka međutim relativno neočekivano, Pole position osvojio je Rea ispred Lowesa i Locatellija dok su u drugom redu bili Razgatlioglu, Bautista i Lecuona, svi praktično u pola sekunde.

Prvu utrku poveo je Toprak ispred Lowesa i Bautiste. Malo je nedstajalo da u prvom zavoju Rea sruši Bautistu ali je “samo” izgubio nekoliko pozicija dok je na njegovo mjesto došao vd Mark. Na kraju prvog kruga Lowes se probio ispred Topraka a Rea se vratio na peto mjesto, par zavoja kasnije i na četvrto. Velika gužva među prvom petorkom uslijedila je u nadolazećim krugovima, pogotovo na ravnim dijelovima gdje su Ducati i Kawasaki tražili svoju priliku. Rea je u četvrtom krugu stigao do trećeg mjesta i lovio Topraka, čak ga i prošao ali je Turčin na kočenju majstorski izgurao oba Kawasakija i preuzeo vodstvo. No cirkus tu nije stao jer ga je napadao Bautista s osjetno bržim motorom pri čemu se Titanic trio tada već malo odvojio od Lowesa i vdMarka. Mala greška Topraka u 11. krugu, ali i Bautistin najbrži krug od 1.40, omogućila je Bautisti stvaranje sekunde prednosti. Toprak je smanjivao zaostatak koji bi se na ravnom dijelu ponovno povećavao. VdMark je konačno nešto pokazao na BMWu prešavši Lowesa za četvrto mjesto.

Toprak je do samog kraja uporno pokušavao dostići Bautistu dok se Rea ranije primirio na trećem mjestu s tri sekunde zaostatka. Neizvjestnost, iako realno ne prevelika, postojala je do zadnjih pet krugova kada je i Bautista skočio na preko sekunde prednosti što se više nije moglo nadoknaditi pa se nova prilika morala odgoditi za nedjeljne utrke. Bodovna razlika u ukupnom poretku narasla je za dodatnih 5 bodova. U samoj završnici odličan je bio Gerloff koji je stigao Lowesa a nakon toga i vdMarka.

Odličan start Sprint utrke odradila je Yamaha, Toprak je bio na vrhu a Locatelli mu je čuvao leđa od nadolazećih Kawasakija. Međutim pri pokušaju napada Ree na Topraka, Turčin je ostao u sendviču između Ree i Lowesa ali i ostao na kotačima premda su oko njega oba Kawasakija pali bez međusobnog kontakta. Na kraju drugog kruga Bautista se probio do trećeg mjesta i krenuo dostizati početni zaostatak. Od četvrtog mjesta pozicionirali su se Lecuona, Gardner, Rinaldi, vd Mark…

Na pola utrke Bautista je prošao Locatellija i zaostajao za Toprakom nešto više od sekunde. S obzirom na njegov tempo bilo je dovoljno vremena za nadoknadu u preostalih šest krugova međutim dostigao ga je ranije od očekivanog, već nakon dva kruga. Bautista je odmah pokušao napasti, na ciljnoj kao i jučer. U prvom pokušaju se Toprak na kočenju obranio, u slijedeća dva kruga je također bolje ušao u prvi zavoj pa je Bautisti ostao samo zadnji krug za pokušaj. To se dogodilo na ulasku u zadnji zavoj kada je Bautista iskoristio Ducatijevu snagu i unutarnju putanju te prvi prošao ciljem. Topraka je taj potez “dotukao”, ne zbog naslova jer su mu šanse za naslov bile samo teoretske, nego zbog frustracije da je napravio stvarno sve što je mogao ali s ovakvim motorom više od toga jednostavno ne ide.

Druga utrka trebala je donijeti dodatnih 7 bodova razlike između Bautiste i Razgatlioglua kako bi službeno već danas dobili novog starog prvaka. Krenuli su s prve i druge pozicije s tim da je Toprak poveo. U prvom zavoju pao je Vierge no bitnije je da je s njim izletio Rea što je pretpostavilo da će Bautista i Razgatlioglu završiti kao prvi i drugi što čini razliku od 5 umjesto potrebnih 7 bodova. Posebno nakon što je Rea zbog incidenta kasnije dobio još i long lap penalty.

Za treće mjesto borili su se Locatelli, Gardner, Rinaldi, Lecuona, Gerloff i Bassani. Rinaldi je predvodio grupu s 1.5 sekundi zaostatka za vodećim dvojcem. Bautista je uporno napadao a Toprak se isto tako branio. Velike razlike u motorima iziskivale su od Turčina puno veći fizički napor ali i potrošnju guma. U šestom krugu je Bau prošao naprijed na ciljnoj i zadržao vodstvo ali mu je Toprak neočekivano vratio u petom zavoju. U sedmom krugu je Bau ponovno poveo utrku i zadržao vodstvo. Čim mu se oslobodila staza ulovio je svoj ritam i maksimalno koristio prednosti motora. I kad se činilo da je sve riješeno, Toprak se vratio, na sporijim dijelovima se toliko zalijepio za Bautistu i u konačnici ponovno probio na vrh. U svakom slučaju trebalo mu je čestitati na upornosti bez obzira na rezultat.

Ulaskom u zadnjih pet krugova su već i Bautistine gume pokazale umor no nije bilo naznaka da bi netko mogao odustati od borbe. U međuvremenu im se polako približio Rinaldi no bez mogućnosti direktnog uključivanja u borbu. Do zadnjeg kruga bi Bautista prolazio Topraka na ravnom dijelu a on bi vraćao na sporijem dijelu staze. Ulaskom u zadnji krug Toprak nije puštao pa je imao bolju priliku ali opet do zadnjeg zavoja kada je Ducati proletio kao brzi vlak. Odlična utrka i impresivni Razgatlioglu koji je ovom utrkom vjerojatno debelo povećao broj navijača a Bautista i njegov tim će novu majicu morati pokazati tek krajem mjeseca u Jerezu.

Prethodni članakMotoGP – Japan 2023
Sljedeći članakJesu li MotoGP zvijezde i u slobodno vrijeme strastveni motociklisti?