MotoGP – Qatar 2022

Nova sezona MotoGP prvenstva je pred nama s tradicionalnim otvaranjem prvom utrkom u Qataru. Brojni testovi i pripreme odrađene su tijekom zimske stanke i stiglo je vrijeme da vidimo tko se najbolje pripremio. MotoGP prvenstvu pridružio se novi tim u vlasništvu V. Rossija kojeg ćemo nakon dugog niza godina sada gledati s druge strane zida.

Jedna od češćih tema uoči početka sezone bio je neizvjesni oporavak M. Marqueza a za sve špekulantske teme uvijek je najbolji odgovor vidjeti kako će se stvari razvijati na stazi. Marquez je već na treninzima bio pri vrhu poretka da bi na kvalifikacijama završio na trećem mjestu. To zasigurno nije njegov vrh no da li će i u kojem omjeru ponovno biti onaj stari, pratit ćemo kako bude odmicala sezona. Drugo kvalifikacijsko mjesto osvojio je Mir na Suzukiju koji nakon osvajanja naslova pretprošle, prilično kontroverzne sezone, prošlu nije previše briljirao. Znanja mu ne fali ali koncentracija mu nije bila najbolji prijatelj. Prvo startno mjesto osvojio je Jorge Martin, nesumnjivo vrlo brz vozač ali isto tako još uvijek ne previše konstantan. Ali naravno, to su “samo” kvalifikacije..

Poveli su Marquez i Espargaro na Hondama nakon što je umalo došlo do kontakta između Bastianinija i Martina. Treći je bio Binder, zatim Mir pa Bastianini koji je u početnoj fazi odvozio najbrži krug od visokih 1.54. Iza njega smjestio se A. Espargaro na Apriliji.

Nakon prvih pet odvoženih krugova nitko nije uspio ostvariti znatniju prednost, još su gotovo svi vodeći vozili u grupi. Prošlogodišnji favoriti s kraja prvenstava, Quartararo i Bagnaia, vodili su borbu za deveto mjesto. Jack Miller bio je na 16. mjestu.

U šestom krugu Binder je prošao Marqueza nakon greške pri kočenju na kraju ciljne što mu se događalo i na treninzima, Bastianini je stigao Mira na Suzukiju. Bastianini nije tu stao, krug kasnije na istom mjestu stigao je i Marqueza. Iza njih se na peto mjesto probio A. Espargaro ispred Mira no Mir je uspio na kratko vratiti poziciju. U istom krugu pao je Bezzecchi a odustao Miller.

Nakon deset odvoženih krugova Espargaro je u vodstvu stvorio prednost od oko pola sekunde no nije djelovalo da Binder odustaje od borbe. Najbrži krug u toj fazi utrke pripao je Aleixu Espargaru a vodeća šestorka odvojila se od ostatka kolone i među njima je trebao tražiti kandidate za postolje. Katastrofalan dan za tvornički Ducati začinio je Bagnaia koji je u padu uspio srušiti skoro pa timskog kolegu Martina i time ostavio samo Bastianinija u igri za bodove.

P. Espargaro je minimalno povećavao vodstvo, odnosno bolje reći da Binder nije mogao pratiti, s obzirom da su mu se na rep nabili Bastainini i Marquez a blizu je bio i Aleix Espargaro. Već na slijedećem kočenju nakon ciljne, Bastianini se probio na drugo mjesto. Slijedila je sama završnica u kojoj je ključnu ulogu igralo stanje guma.

P. Espargaro je imao relativno čistu situaciju i održavanjem ritma bio je na dobrom putu prema pobjedi. Drugoplasirani Bastianini je zaostajao oko sekunde, smanjivao zaostatak ali i povećavao prednost ispred Bindera i Marqueza. Aleix Espargaro se prikrao Marquezu i očekivalo se da će napasti za što mu je trebalo samo pola kruga nakon čega je prešao nekadašnjeg prvaka.

Bastianini se također opasno približio Espargaru i pitanje pobjednika je bilo vrlo upitno odnosno sve je izgledalo da će Bastianini proći ukoliko ne napravi ozbiljniju grešku. Vozio je vrlo pametno i čekao svoju priliku te već na kraju istog kruga bez većeg rizika prošao u vodstvo. Espargaro je pokušao spasiti vodstvo ali gume nisu dozvolile pa je prilikom kočenja na istom mjestu otišao široko što je iskoristio. U preostala tri kruga prijetio mu je i četvrtoplasirani stariji brat Aleix ali ipak nije stigao napasti.

Enea Bastianini prvu utrku pobjedio je na “starom” Ducatiju u najljepšim bojama. Drugi je zvršio Binder, treći Pol Espargaro. Bastianini je spasio Ducati od potpunog pobačaja, KTM-u također mogu biti sretni drugim mjestom a najveće razočaranje zasigurno je Yamaha s najboljim osmim mjestom, uvjetno rečeno kao da u utrci nisu niti sudjelovali. Sezona pred nama biti će najduža do sada pa će i skupljanje bodova biti vrlo interesantno tako da nikoga ne treba otpisati. Slijedi utrka u Indoneziji za dva tjedna…

Prethodni članakAlfa Romeo Tonale uz električnu pomoć
Sljedeći članakYamaha TÉNÉRÉ 700 World Raid