MotoGP – Thailand 2023

Martinova dominacija, uz pad na prvom treningu, nastavila se i u Tajlandu dok je vodeći u ukupnom poretku Bagnaia počeo sramežljivo. Do kvalifikacija se situacija nije previ[e promijenila tak oda je Martin ponovno osvojio Pole position ispred Marinija i Espargara. Bagnaia je startao šesti, ispred njega su još bili Bezzecchi i Binder.

Martin je očekivano najbolje krenuo u Sprint utrku, ispred Marinija i Espargara. Bagnaia je stigao na kratko do četvrtog mjesta ali i vrlo brzo pao na deveto. Već nakon prvog kruga Martin je imao preko pola sekunde prednosti ispred Marinija, krug kasnije skoro već i sekundu. Uz to je vozio i najbrže krugove pa je praktično tada već pobjednik bio odlučen. Za treće mjesto je Binder relativno rano riješio Espargara i počeo napadati Marinija. Bagnaia je malo ubrzao i stigao do sedmog mjesta ali mu je na šestom bježao Marquez za više od 1,5 sekundi.

Nakon pola odvožene utrke Martin je imao prednost od 1,5 sekundi a borba za drugo mjesto je trajala i dalje premda je Binder prestigao Marinija. Iza njih je i dalje bio Espargaro, zatim Bezzecchi i Marquez do kojeg je Bagnaia smanjio zaostatak na nešto manje od sekunde. Vidjelo se da aktualni prvak vozi sve bolje ali za obranu naslova će morati pokazati više, od kvalifikacija do početnog dijela utrke. Pogotovo u Sprint utrkama gdje je vremena još i manje.

Do kraja više nije bilo bitniji promjena, Martin je uvjerljivo pobijedio a Binder je obranio drugo mjesto ispred Marinija. U zadnjem krugu je Marquez iskoristio grešku Espargara te došao do četvrtog mjesta. Bagnaia je u predzadnjem krugu dostigao Bezzecchija, bio mu na repu do kraja, međutim nije imao priliku za napad.

Start GP utrke ponovno je najbolje odradio Martin koji je istom taktikom pokušao odmah riješiti dvojbe oko pobjednika. Pratili su ga Marini i Espargaro a Bagnaia se također ponovno probio do četvrtog mjesta. Vrlo brzo je Bagnaiu napao Binder i izgurao ga pa je to iskoristio i A. Marquez. Bagnaia je i dalje gubio pozicije, prošao ga je i drugi brat Marquez u vrlo agresivnoj borbi a za to vrijeme je Martin stvorio 0,2 sekunde prednosti no vodećeg Martina uskoro je krenuo napadati Binder. 1.31.6 bio je najbrži krug a odvozio ga je Bagnaia.

Nakon sedam odvoženih krugova vodeći dvojac, Martin i Binder izgubili su prednost nad ostatkom ekipe u borbi za treće mjesto, A. Marqueza, Marinija i Bagnaie. Iza njih su se gurali Espargaro i M. Marquez. Bagnaia je u tim trenucima bio najbrži i skinuo rekord staze ali se mučio sa napadima na Marinija. Prošao je u desetom krugu, slijedio je napad na A. Marqueza za kojim je zaostajao 0.3 sekunde. U tom dijelu utrka nastalo je malo zatišje u kontekstu čuvanja guma za kraj utrke. A. Marquez je prvi platio danak potrošene prednje gume i pao u 14. krugu a vodeću grupu stizao je Bezzecchi na petom mjestu. Zanimljiva je bila i borba za sedmo mjesto izneđu Marqueza i Quartara.

Ulaskom u zadnjih deset krugova nije bilo promjena u poretku. Binder se sve više približavao Martinu a Bagnaia ih je pratio na 0,3 zaostatka. Marini i Bezzecchi su malo zaostali gubeći vrijeme na međusobna pretjecanja. Kad je Bezzecchi prošao Marinija krenuo se približavati Bagnai koji je na trenutak počeo gubiti priključak s vodećom dvojicom. Sedam krugova prije kraja Binder je krenuo s napadima ali Martin je vraćao, bilo je to dobro za Bagnaiu da iskoristi situaciju i skroz im se približi.

Četiri kruga prije kraja Binder je prošao i zadržao vodstvo a pretedenti na naslov, Martin i Bagnaia krenuli su sa direktnim međusobnim dvobojem. Bezzecchi je i dalje bio na četvrtom mjestu sa zaostatkom nešto manjim od dvije sekunde. Prilikom Martinovog prolaska i povratka vodstva, krenuo je i Bagnaia ali možda i dotaknuo Binderov stražnji kotač nakon čega je morao pustiti gas. Bagnaia je zbog obrambenih putanja konkurenata izveo jedan zanimljiv manevar odnosno napao obojicu s vanjske strane, čak i prošao ali nije uspio zadržati poziciju. Nakon toga su u zadnjem krugu svi krenuli vrludati sa obrambenim putanjama tako da do kraja više nije bilo promjena pozicija. Martin je novom pobjedom smanjio zaostatak, prvo na devet bodova ali nakon analize i Binderovog prelaska ruba staze zbog kojeg je izgubio drugo mjesto, Bagnaina prednost ostala je na 13 bodova. Nastavak slijedi za dva tjedna u Maleziji.

Prethodni članakOtvara se novo, povijesno poglavlje za Ducati: crveni iz Borgo Panigalea ulaze u motocross
Sljedeći članakWSBK – Jerez 2023