Nevera ruši brzinski rekord

Ovalna staza u njemačkom Papenburgu ugostila je Rimac Neveru s ciljem postavljanja brzinskog rekosrda električnih automobila, što se i dogodilo potvrdom ostvarenih 412 kmh. Time je Nevera i službeno postala najbrži električni serijski automobil na svijetu. Obaranje rekorda nastavilo se se nakon neovisno potvrđenog rekorda ubrzanja Nevere od 8,582 sekunde na četvrtinu milje postavljenog 2021. godine.

Nevera je postavljena u Top Speed mode, stvarajući aerodinamički profil koji uravnotežuje otpor i potisnu silu kako bi se osigurala stabilnost pri velikim brzinama. Opremljen gumama Michelin Cup 2R koje su dozvoljene za cestu, i uz nadzor Michelinovog tehničara koji je provjerio njihovo stanje, Nevera je bila spremna za postavljanje rekordne brzine.

Za volanom je bio Miroslav Zrnčević, glavni testni i razvojni vozač. Njegov je izazov bio postići savršen ulazak na ravninu iz zakrivljenih dijelova staze kako bi osigurao najbolju moguću priliku da dosegne najvišu brzinu. Izlazeći iz ovalnog dijela staze iz nagiba, putujući oko 250 km/h, Miroslav je oslobodio punu snagu Nevere kako bi dosegao brzinu od 412 km/h – točno onako kako je simulirano na početku projekta Nevere. Postignuta brzina čini Neveru najbržim serijski električnim automobilom te je to najveća brzina ikada zabilježena na stazi Automotive Testing Papenburg. Najviša brzina od 412 km/h bila je cilj koji je Rimac tim postavio kada je automobil prvi put predstavljen kao C_Two na Ženevskom sajmu automobila 2018., a sada – nakon 1,6 milijuna sati razvoja ta brzina je potvrđena.

Miroslav Zrnčević, glavni vozač za testiranje i razvoj u Bugatti Rimcu komentirao je: “Putovati brzinom od 412 km/h, znači putovati trećinom brzine zvuka. Postići tu brzinu u cestovnom automobilu je nevjerojatno složeno, ali u Neveri smo stvorili automobil koji može prijeći velike udaljenosti s jednim punjenjem, može se uhvatiti u koštac s uskim i zavojitim trkaćim stazama i može driftati, kao i oboriti rekorde ubrzanja, te postići brzine od preko 400 km/h. Vozio sam Neveru otkad je prvi put okrenula kotač i vidjeti završen automobil kakav je danas stvarno je emotivan trenutak. Najvažnija stvar koju sam naučio tijekom pokušaja postizanja najviše brzine je koliko je automobil bio staložen i stabilan – što potvrđuje da su naši timovi za aerodinamiku i dinamiku vozila odradili nevjerojatan posao.”

Nevera se isporučuje kupcima s ograničenom najvišom brzinom od 350 km/h, ali može postići najvišu brzinu od 412 km/h na posebnim događajima za kupce uz podršku Rimac tima i u kontroliranim uvjetima. Budući da su gume pod velikim opterećenjem tijekom takvih vožnji, većina mjera opreza usmjerena je na to da gume budu ispravno postavljene za tako velike brzine. Proizvodnja Nevere trenutno je u tijeku u sjedištu Rimca na Jankomiru, a prvi automobili već su kod kupaca diljem svijeta.

Prethodni članakWSBK – Phillip Island 2022
Sljedeći članakDucati Multistrada V4 S