Peugeot XP 400 GT

Proslava 125. godina tvrtke olična je prilika da se obilježi obljetnica uz novi model odličan je način na koji Peugeot obilježava obljetnice. Ovaj puta se radi o prestižnom XP 400, crossover modelu u potpunosti proizvedenom u Francuskoj.

Atraktivnim dizajnom već je i prije pojavljivanja uzburkao tržište a sada smo ga konačno imali priliku i isprobati. Već na prvi pogled odlikuje se vrlo agresivnim dizajnom, s oštrim bridovima bočnih oplata i sjedala, svjetlosne LED komponente oblikom ciljaju na prepoznatljivu figuru lava a jedna pod prvih stvari koje primjećujemo žbičani su kotači promjera 17″ sprijeda i 15″ straga opremljeni dual gumama, konkretnije Pirellijevim Scorpion STR Rally.

Okvir je rešetkasti i pokazalo se vrlo čvrst, prednja Kayaba upside down vilica promjera 41 mm s radijalnim kočnicama djeluje prilično moćno a u kombinaciji s međuosovinskim razmakom od preko 1500 milimetrara i primjerenom udaljenošću od tla daje naslutiti off road ambicije. Straga je uzdužno montiran monoamortizer hoda od 140 mm, prilično dug hod za skuter što se u praksi pokazalo vrlo dobrim.

Ergonomija počinje s visinom sjedala od 815 mm s prostranim udobnim sjedalom te aluminijskim osloncima za noge koje će pozdraviti i viši vozači jer za noge prostora ima dovoljno. Sjedalo je prostrano tako da ni suvozač neće biti uskraćen užitka u vožnji no pomalo čudi prilično mali prostor ispod sjedala. Vjerujemo da se i to da korigirati koferom s popisa dodatne opreme. Upravljač je razmjerno širok i visoko postavljen tako da vozaču omogući komotan i opušten način sjedenja a time i jednostavnije upravljanje.

Keyless ključ prilaskom i pokretanjem prekidača pali TFT zaslon od 5″ koji se uz Peugeot aplikaciju omogućuje spajanje mobilnog uređaja te nudi pregršt informacija. Paljenje prolazi vrlo tiho a nakon istog ne primjećuju se vibracije niti na niskim okretajima. Manevriranje na mjestu općenito nije nešto čime se maksi skuteri mogu pohvaliti no ne treba očekivati poteškoće, bitno je uloviti balans u prvim minutama druženja.

Agregat je jednocilindrični zapremine 400 ccm, preuzet iz modela Metropolis, a razvija snagu od 36 KS te maksimalni okretni moment od 38 Nm. Kretanje s punim gasom nije nelagodno žustro premda je deklarirana snaga najviša u klasi. Ima je sasvim dovoljno premda bi se osjećaj ubrzanja bio konkretniji kad bi težina bila nešto manja jer sa svojih 231 kg XP nije među lakšim učenicima u razredu. No ima to i pozitivnih strana, ne samo da je robustan nego je u vožnji izrazito stabilan i čvrst. Čak niti u bržim otvorenim zavojima nema uvijanja te slijepo prati zadanu putanju. Tu se zapravo najviše primjećuju odlike motocikla što s već spomenutim komponentama poglavito prednjeg kraja, vjerujemo da su inženjeri i htjeli postići. Težina i robusnost osjete se i na potrošnji no razlike između većine danas dostupnih agregata u skuterima prilično su male, većina štedljivom vožnjom troši između 3,5 i 4 litre dok u praksi možemo pričati o 5+ litara. Kapacitet spremnika goriva na XP 400 iznosi 13,5 litara.

Što se tiče off-road namjene, bitno je prvo navesti da se XP 400 nudi se u dvije verzije: Allure i GT. Jednostavnim rječnikom, Allure bi s višim vjetrobranom i lijevanim naplatcima bio primarno namjenjen za cestu dok GT ranije opisanim paketom pokazuje skromne off-road afinitete. S obzirom da smo se družili sa GT verzijom, izbjegavanje probe izvan ceste nije bila opcija. Premda je potrebno reći da su stabilni i relativno sigurni uz serijski ABS i kontrolu proklizavanja te da lagane makadame prolaze bez problema. Izlet na osamu od brdovitijih predjela Lijepe naše pa do skrivenih plaža na obali neće vam više biti nedostupni.

Moderni, agresivno dizajnirani i tehnički potkovani Peugeotov crossover ima i svoju cijenu. A ona iznosi 9.000 EUR za testnu GT verziju što nije malo. Rekli bismo da su u Peugeotu procijenili da njihov proizvod može biti jeftiniji samo od BMWa a razlog tome je što, osim po pitanju performansi agregata, u svim ostalim segmentima nudi isto što i Honda. Međutim, ne konkurentni ADV već jači i puno skuplji X-ADV. Afiniteti su različiti no ostaje činjenica da se radi o skuteru koji će dizajnom, gotovo najbitnijoj stavki ma koliko mi šutjeli o tome, ostati zapažen u gomili a kad se na to dodaju karakteristike motocikla onda moramo dati povjerenje Peugeotovom marketinškom timu koji je odredio cijenu.

Prethodni članakWSBK – Magny-Cours 2023
Sljedeći članakMotoGP – Indija 2023