WSBK – Magny-Cours 2023

Nakon kraće stanke nastavak WSBK prvenstva obilježile su “kadrovske” promjene za slijedeću sezonu. Uvjetno rečeno šokantna vijest da će Toprak karijeru nastaviti na BMWu sada je još dodatno začinjena informacijom da je Rea dogovorio angažman sa Yamahom. Bautista ostaje glavna Ducatijeva violina ali očigledno je da je potrebno nešto više da bi se Ducatija skinulo s trona pa su sve varijante otvorene.

Rasplet ovogodišnjeg poretka vrlo vjerojatno će biti poznat do kraja mjeseca s obzirom da je pred nama intezivan rujan s tri aktivna vikenda. Počelo je s Magny Coursom gdje su se na trenizima izmjenjivale pozicije no Superpole je donio iznenađenje sa Gerloffom na prvom mjestu ispred Ducatijevih Bautiste i Rinaldija.

Nakon odgođenog starta vozilo se 20 krugova. Bautista je već u prvom zavoju skinuo Gerloffa a malo iza toga isto je napravio i Rinaldi. Međutim već krug kasnije ih je sve prošao Toprak koji je startao četvrti. U trećem krugu Bautista je pri pokušajau vraćanja vodstva morao odustati zbog tehničkog problema. Uspio je otići do boxa i vratiti se te na kraju osvojiti deseto mjesto.

Nakon Bautistinog “privremenog odustajanja” izgledalo je da će Toprak s lakoćom odmaknuti ali Rinaldi ga je stiskao i prošao tako da je srednji dio utrke Toprak snimao Rinaldija, napadao i osam krugova prije kraja konačno prošao te zadržao prvo mjesto. Treći je stigao Rea ispred Gerloffa dok je za peto mjesto Petrucci iskustvom nadigrao Locatellija i prije njega prošao ciljem.

Sprint utrku je ponovno poveo Bautista ispred Rinaldija i Razgatlioglua a uskoro je Gerloffa prešao i Rea. Nakon toga je pokošavao i Redding pa je došlo do kontkata i obojica su pali. Topraku je trebalo dva kruga da dođe do vodstva ali ga je Rinaldi ponovno pritiskao i prošao. Bautista je ostao s njima u grupi a pratili su s malim zaostatkom Rea i Lowes.

Nakon šest odvoženih krugova Kawasakiji su počeli zaostajati ali tada je Bautista “riješio” pobjednika. Upleo se u borbu Rinaldija i Topraka te pri tome udario i srušio svog timskog kolegu Rinaldija. Toprak je tada odjurio i riješio pitanje pobjednika dok se Bautista ostao hrvati s Kawasakijima, Locatellijem i Petruccijem, svi skupa oko 2,5 sekundi iza Topraka. Turčin je tako upisao još jednu pobjedu, Bautista je završio drugi a Rea treći.

Drugu utrku je poveo Bautista irped Ree, Topraka i Locatellija. Rea je očekivano krenuo vrlo agresivno s napadima u prvim krugovima jer je to obično Bautistina bolna točka. Na četvrto mejsto se vrlo brzo pored Locatellija probio Petrucci. Šesti je bio Rinaldi.

Nakon početne jurnjave vodeća grupa, titanic trio, odvojila se od Petruccija i RInaldija. Na oko je izgledalo da je Toprak najuvjerljiviji i da čeka svoj trenutak ali je morao napasti što prije jer je Bau počeo odlaziti. Tada je došlo do pada Reddinga i Aegertera pri čemu je Aegerter ostao ležati na stazi pa je prekinuta utrka.

Ponovljeni start je donio i nove prilike no teško je startati bolje od Bautiste pa je poredak za novih 17 krugova ostao gotovo nepromijenjen. Najviše je profitirao Rinaldi stigavši do četvrtog mejsta la najveći gubitnik Petrucci koji je izgubio nekoliko pozicija.

Ovaj put je Toprak odmah u prvom krugu napao i prošao Reu. Uslijedilo je nekoliko krugova bliske borbe a za to vrijeme je Bau odmaknuo preko 3 sekundi i praktično riješio utrku. Rinaldi je čekao na četvrtom mjestu ispred Locatellija, Bassanija i Petruccija.

Ulaskom u zadnjih deset krugova Rea je odmaknuo Topraku 0.2 sekunde no borba za drugo mjesto niti blizu nije bila gotova i vidjelo se da će trajati do kraja. Tek u drugom dijelu zadnjeg kruga bilo je jasno da će Toprak prije Ree proći ciljem. Četvrti je završio Locatelli ispred Gerloffa i Bassanija.

Nastavak prvenstva slijedi za dva tjedna na stazi u španjolskom Aragonu.

Prethodni članakMotoGP – Misano 2023
Sljedeći članakPeugeot XP 400 GT