Piaggio Medley 2020

Piaggio Medley za ovu sezonu donosi brojne novosti pa nije ni čudno da je jedna od glavnih uzdanica grupe. Popularnost može zahvaliti kombinaciji agilnosti i dinamičnosti gradskog skutera odnosno udobnosti i prostranosti većih skutera dok model 2020 dolazi s novim dizajnom, performansama i hi-tech opremom.

Novi dizajn posebno se odnosi na prednji kraj koji je u potpunosti redizajniran, s novim širim upravljačem na čijem je središnjem dijelu smješteno LED svjetlo koje sada osigurava bolju vidljivost a time i veću sigurnost u vožnji. LED tehnologiju prate prednje i stražnje poziciono svjetlo. Ipak, najveća novost prednjeg dijela, koja se također nalazi na upravljaču, ali s druge strane, digitalna je instrument ploča. Odličan spoj stila i funkcionalnosti u prvi plan stavlja brzinomjer i brojač okretaja no bez bojazni da ostale ikone poput temperature zraka, digitalnog sata, spremnika goriva, položaja bočne nogice…. neće biti vidljive. Pored navedenih, pritiskom Mode prekidača pojavljuju se putni podaci uključujući maksimalnu i prosječnu brzinu, trenutnu i prosječnu potrošnju, napon baterije i sve ostale potrebne informacije.

Novo sjedalo uz moderni izgled također je pripomoglo udobnosti i ergonomiji vozača ali i suvozača koji sad noge može odmoriti na novim gumiranim osloncima kako bi se umanjile vibracije te ugodnije oslanjanje. Promjene na sjedalu primjetne su odmah po prvom kontaktu sa skuterom a sjetite ih se tek nakon silaska. Sjedalo se otvara električnim prekidačem na upravljaču što kao svakodnevni korisnici ovakvih prometala posebno cijenimo. Ispod sjedala nalazi se prostrani prostor zapremine 36 litara u koji stanu dvije kacige. Za veliki volumen zaslužan je novi dizajn stražnjeg dijela kao i repozicioniranje spremnika goriva na centralni dio ispod podnice. Osim što povećava prtljažni prostor, također olakšava ulijevanje goriva ali i vozne osobine s obzirom da je spremnik pridonio boljoj raspodjeli težine i nižem težištu. Podnica nije ravna ali je greben relativno nizak što omogućuje lakše penjanje, pogotovo ukoliko imate potrebu često silaziti sa skutera. U zimskim mjesecima s montiranom zaštitnom dekicom to još više dolazi do izražaja.

U paketu novosti bitna je i najnovija izvedba i-get agregata kao doprinos Piaggio razvojnog centra koji je i ovaj puta usklađen sa sve strožim ekološkim normama. U ponudi su agregati zapremine 125 i 150 kubičnih centimetara hlađeni uljem i opremljeni elektronskim ubrizgavanjem. Snaga se kreće od 11 do 12,1 kw što ih čini među jačima u klasi. Slabiji agregat maksimalnu snagu razvija pri 9.000 okretaja uz moment od 12 Nm pri 6.500 okretaja, dok jača izvedba svoj vrh dostiže pri 8.750 okretaja a moment od 15 Nm pri 6.500 okretaja. Navedeni podaci osiguravaju laganu fluidnu svakodnevnu vožnju ali i ubrzanja koja upotpunjuju osjećaj živahnosti skutera. Spomenimo i novi ispuh koji je uz novi izgled dobio i nešto veće dimenzije zaslužne za bolji zvuk i maksimalnu iskoristivost agregata.

Medley je opremljen modernim dvokanalnim ABS sustavom kočenja u kojem senzori oba kotača komuniciraju putem kontrolne jedinice te preveniraju blokiranje kotača garantirajući pri tome optimalno kočenje i veću sigurnost. Bubanj kočnica je također prošlost i sada je zamijenjena diskovima promjera 260 i 240 mm na kotačima promjera 16″ i 14″. Radi povećanja stabilnosti stražnja guma je zadržala promjer ali povećala širinu na 120/70.

Poput prethodnika, novi Medley opremljen je Piaggio Start&Stop sustavom naziva RISS (Regulator Inverter Start&Stop System) zahvaljujući kojem je postignut tiši start i još manja potrošnja, već reducirana novim agregatom i smanjenom ukupnom težinom skutera od 136 kilograma. Medley dozvoljava autonomiju od oko 41 km s jednom litrom goriva. Također, i servisni intervali su sada duži, na svakih 10.000 km potrebna je promjena ulja i filtera dok je veći servis predviđen na 20.000 prijeđenih kilometara.

Spomenuti RISS sustav prvo je što vam zaokupi pažnju prilikom pokretanja agregata jer deklarirani tihi start stvarno i je izuzetno tih na čemu će vam susjedi biti zahvalni. Potrebno je malo vremena za naviku jer nema klasičnog zvuka na koji ste navikli. Isto možemo reći za Start&Stop koji se redovno pali prilikom zaustavljanja i premda nije iritantan, moguće ga je isključiti. Novi agregati u vonji su se pokazali izvrsnim, osim lineranog ispoljavanja snage začuđuje su živahni na svim okretajima sve do maksimalne brzine. Kočnice se vrlo dobro doziraju bez potrebe za prevelikom snagom pritiska što možemo zahvaliti novim diskovima. Napredak je osjetan a već pri malo jačem kočenju aktivira se ABS uz izostanak neugodnog osjećaja na polugi kočnice. Medley je u vožnji izuzetno čvrst i stabilan a opet i impresivno agilan što je sve posljedica promjena na ovjesu koji je na novom modelu dodatno poboljšan te vožnju čini ugodnijom i sigurnijom…

Po pitanju hi-tech opreme, točnije MIA Connectivity opcije koja spajanjem pametnog telefona preko Bluetootha omogućuje upravljanje pozivima, porukama, glasovnim komandama i muzikom putem instrumenata na upravljaču skutera. Iako je Connectivity standardna oprema samo na S izvedbi, jedini je skuter koji nudi takvu opremu u klasi. USB punjač smješten u prednjem pretincu za rukavice.

Medley je dostupan u dvije varijante, baznoj i S izvedbi naglašenijeg sportskog izgleda kao rezultat kombinacije pojedinih detalja u crnoj mat boji, crvenog stražnjeg amortizera i zlatnih kalipera te već spomenutog MIA Connectivity sustava te Bike finder opcije u standardnoj opremi. Od dodatne opreme na listi su vjetrobran, kofer od 32 odnosno 37 litara u boji skutera s naslonom za suvozača, pokrivač za noge, cerada i elektronski sustav protiv krađe. Raspoložive boje za Medley su bijela, crna i plava a S izvedba može se dobiti u bijeloj sivoj i mat crnoj boji.

Prethodni članakMoto Guzzi V85 TT Travel
Sljedeći članakRekordni rezultati prodaje za Ducati