Predstavljen novi Mercedes AMG SL

Nakon brojnih najava, Mercedes je konačno predstavio potpuno novi SL. Mercedes-AMG novi je model u potpunosti razvijen u Affalterbachu a razlike u odnosu na prethodnika su brojne. Po prvi put nakon generacije R230, SL neće imati tvrdi sklopivi krov već se vraća klasičnom platnenom krovu. Druga novost su stražnja sjedala, s kojima je SL sada 2+2 te pogon na sve kotače.

Novi Mercedes SL ima novi pristup gami sportkih modela, uvođenjem stražnjih sjedala donekle zamjenjuje S-klasu kabriolet a nije isključeno kako će SL dugoročno biti i nasljednik AMG GT Roadstera.

Mercedes-AMG ozbiljno se pobrinuo da novi SL može ispuniti sve te zadatke. Štoviše, opisuju novi SL kao “Performance Luxury” model, odnosno spoj luksuznog GT sadržaja SL-a s performansama AMG modela. Po pitanju krutosti SL je bolji od AMG Roadstera. Poprečna krutost je 50 posto veća, a uzdužna 40 posto u odnosu na Roadster. Glavne zasluge za to idu platformi koju je AMG u potpunosti redizajnirao. Automobil je izgrađen oko nove aluminijske osnove ojačane kompozitima. Prema Mercedes-AMG-u, osim motora, novi SL ne dijeli niti jedan dio s prethodnom generacijom, kao niti s AMG GT Roadsterom.

Nova je generacija SL-a narasla u odnosu na prethodnika punih 13 centimetara i sada je duga čak 4,71 metar, a narasla je i četiri centimetra u širinu. Gledan s boka, gotovo dvije tone težak kabriolet prepoznatljivi je nadljednik SL obitelji: ima dugačak poklopac motora, kratke prevjese i relativno kratak stražnji dio. Međuosovinski razmak je ozbiljnih 2,7 metara što je 11 centimetara više nego kod prethodnika. Prostora za prtljagu nema baš previše – između 213 i 240 litara. Platneni krov lakši je za 21 kilogram od tvrdog krova prošle generacije a može se otvoriti ili zatvoriti za 15 sekundi do brzine od 60 km/h.

Novi SL njeguje popriličan broj dizajnerskih poveznica s legendarnim 300 SL-om. Za početak, ima karakteristične “grbe” na poklopcu motora, a maska ima 14 vertikalnih linija kao trkaći W194 300 SL iz 1952. Današnja maska ima i aktivne poklopce, a straga je spojler koji se podiže nakon 80 km/h i tada, ovisno o brzini, zauzima jedan od pet mogućih položaja.

U unutrašnjosti novog SL-a prevladavaju koža i aluminij a u usporedbi s novom S-klasom primjetna je viša središnja konzola uz zadržane okrugle ventilacijske otvore. Instrumenti su također posebni. Ekran iza volana nije samostojeći, već je integriran u tehnološki napredni vizir što sprječava refleksije sunčeve svjetlosti. Središnji se ekran može naginjati pod različitim kutevima čime se smanjuje refleksija kod vožnje s otvorenim krovom.

SL je sada AMG model što prate i pogonski motori. Najavljena je hibridna verzija E Performance, ali za nju ćemo se morati još malo strpjeti. Do tada, vrhunac ponude bit će SL 63 4Matic+ kojeg pokreće 4,0 V8 biturbo od 585 KS i 800 Nm. Snaga se na sve kotače prenose putem devetostupanjskog automatika. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je 3,6 sekundi, a postiže najvišu brzinu od 315 km/h. Ovaj model ima ovjes AMG Active Ride Control s aktivnom stabilizacijom, sustavom koji po prvi put koristi hidraulične dijelove. Za one koji imaju skromnije zahtjeve tu je SL 55 AMG 4Matic kojeg pokreće isti 4,0 V8 biturbo, ali sa 476 KS i 700 Nm što je dovoljno za ubrzanje od 3,9 sekundi i najvišu brzinu od 295 km/h. Aktivan ovjes je i u njemu prisutan, ali bez aktivne stabilizacije. Bez obzira na motorizaciju SL uvijek ima sustav upravljanja svim kotačima – do 100 km/h stražnji se kotači zakreću suprotno od prednjih za bolju dinamiku, a iznad 100 km/h prate prednje kotače za veću stabilnost na pravcu.

Prethodni članakVozili smo Fiat 500e
Sljedeći članakMotoGP – Portimao 2021

Najnovije