Rođena legenda: Novi XSR900 GP

Spajanje nostalgičnog dizajna s najnovijom tehnologijom

Asortiman Sport Heritage odaje počast nekima od najpoznatijih motocikala iz Yamahine bogate povijesti, spajanjem nostalgičnog dizajna s iznimnim performansama agregata i podvozja najnovije tehnologije.

Svaki model XSR crpi nadahnuće i dizajnerske ideje od nekih od najznačajnijih motocikala koje je Yamaha napravila u svojoj 68-godišnjoj povijesti, a spajajući ovu bezvremensku ljepotu s vrhunskom tehnologijom vožnje ne ugrožava se suvremena učinkovitost.

Utrkivanje je u Yamahinoj DNK. Yamaha Motor Company natječe se i pobjeđuje na motociklističkim utrkama od svog osnutka – pomičući granice i čovjeka i stroja. Yamahin prvi motocikl, YA-1, pobijedio je na utrci uspona na planinu Fuji 1955., nedugo nakon osnivanja tvrtke.

Od tada, Yamaha je skupila nebrojene pobjede na svim razinama od lokalnih amaterskih utrka do vrhunske klase za Veliku nagradu.

Prvi put predstavljen 2016., XSR900 dugo je sadržavao suptilne naznake Yamahinog trkaćeg pedigrea, a posljednja generacija XSR900 iz 2021. otišla je korak dalje, s jasnim dizajnom preuzetim s trkaćih strojeva iz 1980-ih i 1990-ih, zadržavajući svoj položaj roadstera iz prošlosti.

Za 2024. skretanje prema Yamahinoj trkaćoj tradiciji čini još jedan korak uvođenjem novog modela XSR900 GP, koji odaje počast nekima od najslavnijih trkaćih strojeva iz Yamahine slavne prošlosti na način kakav dosad nije viđen u asortimanu Sports Heritage.

Kombinirajući osjećaj nostalgije za Velikom nagradom iz 1980-ih s najnovijom tehnologijom, uključujući legendarni CP3 agregat izdašnog okretnog momenta, zapremnine 890 ccm, šestoosni IMU izveden iz modela R1 i pomoćne elemente za vozača osjetljive na naginjanje, XSR900 GP utjelovljuje Yamahinu trkaću povijest bez ugrožavanja suvremenih performansi. 

„Zlatno razdoblje” utrka za Veliku nagradu

Yamaha je prvi put sudjelovala u natjecanju svjetskog prvenstva u cestovnim utrkama na Velikoj nagradi Francuske.

Prvi naslov u najjačoj klasi Yamaha osvaja 1970-ih, s Giacomom Agostinijem, a naredne šampionske krune uslijedile su kasnije tijekom desetljeća.

No, Yamaha je 1980-ih osigurala svoje nasljeđe u onome što će postati poznato kao „zlatno doba” utrka za Veliku nagradu. „Kralj” Kenny Roberts vozio je svoj model YZR500 do trećeg uzastopnog naslova 1980., ali nakon tog uspjeha Yamaha je izdržala nekoliko teških sezona boreći se za prevlast sa svojim suparnicima.

To je dovelo do preispitivanja pristupa s promjenom usredotočenosti na razvoj trkaćih motocikala gdje se prioritet stavio na osjećaj vozača u odnosu na stroj.

Ne samo da je ova nova strategija postavila temelje za daljnje uspjehe na Velikoj nagradi (Yamaha je osvojila šest naslova Velike nagrade u klasi 500 ccm između 1984. i 1992.), već je i tehnologija razvijena u tom razdoblju oblikovala budućnost serijskih sportskih motocikala sve do danas.

Nakon što se 1982. godine prešlo na uži V4 agregat, Yamahini inženjeri okrenuli su se razvoju okvira u koji je trebalo smjestiti ovaj agregat. Ideja je bila proizvesti okvir širine agregata V4 koji bi ga obavijao poput kaveza.

Ovo je označilo rođenje onoga što će postati poznati Deltabox okvir, koji se prvi put pojavio na stroju koji se natjecao za Veliku nagradu – YZR500 OW61 iz 1982. Pružajući izvanrednu krutost i povratnu informaciju upravo tamo gdje je to vozaču najviše trebalo, Deltabox je predstavljao tako značajan korak naprijed da ga je samo tri godine kasnije Yamaha prvi put predstavila na proizvodnom modelu, TZR250, koji svojstva tvorničkog stroja za utrke YZR donosi na cestu.

Sada, 40 godina kasnije, okvir Deltabox ostaje u osnovi mnogih Yamahinih motocikala, uključujući novi XSR900 GP.

Rođen iz poštovanja  

Engleska poslovica „Ponašanje čini čovjeka” proizlazi iz zajedničkog razumijevanja da su ljubaznost, lijepo ponašanje i poštovanje ključni za očuvanje dobre ljudske interakcije i odnosa. 

Upravo je ovaj koncept bio polazište za dizajn modela XSR900 GP, u skladu s filozofijom Faster Sons o poštivanju podrijetla, učenju iz prošlosti i stvaranju boljeg stroja za suvremenog vozača.

Cilj nije bio stvoriti repliku, već umjesto toga izdati model koji odaje najveće poštovanje prošlosti, dok istodobno zadržava najnovije performanse i tehnologiju. To je XSR900 GP.

Osjećaj nostalgije u svakoj pojedinosti

Oklop nadahnut 1980-ima

Estetski, motocikli koji se natječu za Veliku nagradu napravili su značajan iskorak u 1980-ima, krećući se od zaobljene karoserije iz 1970-ih prema dizajnu „boxier” viđenom od sredine 80-ih nadalje. Ovi četvrtasti oklopi postavili su trend za sljedeće desetljeće, ne samo na razini Velike nagrade nego i u proizvodnom programu motocikala.

XSR900 GP ima gornji pokrov koji podsjeća na ovo doba, ne samo zbog jasnog utjecaja motocikala YZR koji su se natjecali za Veliku nagradu u 1980-ima, već i s notama proizvodnih sportskih strojeva FZR i TZR iz kasnih 1980-ih i ranih 1990-ih. Kako bi se zadržao izgled trkaćeg motocikla, okruglo LED prednje svjetlo modela XSR900 zamijenjeno je kompaktnim modulom leća, uredno skrivenim u prednjoj maski, stvarajući osjećaj jedinstva s prednjim oklopom, a istodobno održavajući izvrsno osvjetljenje.

Karoserija nije simbol prošlosti samo izgledom, već je i način na koji je pričvršćena na svoje mjesto također nadahnut 1980-ima, s cjevastom strukturom koja povezuje poklopac s okvirom i ravnim nosačima koji podupiru ploču stvarajući osjećaj načina na koji vozač gleda koji pripada zlatnom dobu.

Kako bi se naglasio klasični osjećaj kokpita, gornji nosač oklopa poduprt je strukturom matice identičnom onoj upotrijebljenoj na izvornom modelu TZ250. U pravom trkaćem stilu, ova je struktura pričvršćena beta klinom, što je prvi put da je Yamaha upotrijebila takvo pričvršćivanje na modelu iz masovne proizvodnje za uporabu na javnim cestama.

Funkcija koja je stajala iza prelaska sa zaobljenih poklopaca iz 1970-ih na više kvadratni stil iz 1980-ih bila je poboljšati aerodinamičnu učinkovitost i zaštititi vozača od vjetra koji je dolazio zbog jačih performansi – a ništa nije drugačije ni kod modela XSR900 GP.

Dok vjetrobransko staklo i pojedinačni štitnici zglobova uključuju dašak 1980-ih, tu se ne radi se samo o izgledu. Izlazna snaga i omjer prijenosa CP3 agregata zapremnine 890 ccm identični su onima na modelu XSR900, ali prednja struktura oklopa modela XSR900 GP povećava i ubrzanje i maksimalnu brzinu, dok kanali na bočnim pločama učinkovito ispuštaju srce iz hladnjaka kako bi se maksimalno povećao učinak hlađenja.

Presvlaka sjedala boje usklađene s motociklom pristaje preko suvozačevog sjedala kako bi dovršila trkaći izgled s četvrtastim stražnjim dijelom u stilu 1980-ih koji skriva stražnje svjetlo, dok graničnik sjedala na vrhu poklopca sjedala drži vozača u položaju kako bi mu poboljšao osjećaj ubrzanja.

Boje podsjećaju na Raineyove godine

Ukrašen jednom od najpoznatijih Yamahinih boja svih vremena, s modela koji su se natjecali za Veliku nagradu, XSR900 GP dostupan je u naslijeđenom oklopu nadahnutom strojevima koje su vozili vozači poput Waynea Raineya na više Svjetskih prvenstava za Veliku nagradu u klaci 500 ccm 1980-ih i ranih 1990-ih – kompletan s autentičnim žutim pločama s brojevima na prednjem i stražnjem poklopcu motocikla.

Podvozje Deltabox i stražnja vilica obojani su srebrnom bojom kako bi što bolje dočarali doba prototipova iz 1980-ih i naglasili karakter samog Deltabox okvira.

Više sportska vožnja

Trkaće ručke upravljača sa spojnicom

Odvojene ručke upravljača sa „spojnicom” pridonose trkaćem stilu kokpita i pružaju više sportsko iskustvo vožnje.

Izmijenjene ručke upravljača drastično mijenjaju položaj za vožnju u odnosu na model XSR900, pomičući vozača na stroju naprijed u više sportski položaj za vožnju, povećavajući opterećenje na prednjem kraju kako bi mu se pružio precizniji osjećaj koji se očekuje od stroja trkaćeg stila.

Međutim, budući da model nije isključivo usredotočen na utrke ili vožnju kružnim stazama, pazilo se da se položaj vozača ne naginje pretjerano naprijed, pa je ponuđena ravnoteža u kojoj se može uživati na cesti bez nelagode. Udobnost je naglašena putem debljeg sjedala s većom potporom.

Aluminijski lijevani oslonci za noge prilagodljivi su u dva različita položaja, ali su tvornički postavljeni u gornji položaj kako bi se naglasio sportski položaj za vožnju.

Fino ugođena krutost

Kako bi se prilagodilo dodatnom opterećenju na prednjem kraju stroja, kao rezultat više prema naprijed pomaknutog položaja za vožnju, područja koja okružuju okvir modela XSR900 GP fino su ugođena za optimizaciju stabilnosti pri vožnji zavojima. Podokvir je također ojačan u odnosu na onaj koji se nalazi na modelu XSR900.

Kako bi dodatno pristajao ovom stilu vožnje pomaknutom prema naprijed, XSR900 jedini CP3 model koji ima aluminijsku osovinu držača upravljača, prilagođavajući krutost u području upravljanja kako bi se bolje uravnotežili često sukobljeni osjećaji lakoće i stabilnosti pri promjeni smjera ili pri brzom usporavanju. 

U kombinaciji s laganim kotačima stanjene stjenke i novim gumama Bridgestone Battlax Hypersport S23, vozač se može potpuno pouzdati da će model XSR900 GP navesti točno tamo gdje želi.

Najnaprednija tehnologija

Iznimno učinkovite kočnice i ovjes

U skladu s mantrom o spajanju stila iz prošlosti sa suvremenom tehnologijom, XSR900 GP ima najnovije komponente ovjesa i kočnica.

Prednja preokrenuta vilica marke KYB potpuno je prilagodljiva za predopterećenje i prigušivanje kompresije, kao i prigušivanje povratnih kretnji, tako da se može pronaći idealna postavka za osjećaj prednjeg kraja. Stražnji ovjes sa sponom pokreće potpuno prilagodljiv amortizer marke KYB nagnut prema naprijed, koji je gotovo skriven od pogleda kako bi se održala uska i sportska izvedba straga. Daljinska prilagodba predopterećenja čini prilagodbu vožnje jednostavnim zadatkom.

Radijalni prednji glavni cilindar marke Brembo naglašava vrhunsku specifikaciju motocikla i podupire njegov sportski potencijal, dok su kočna crijeva optimizirana za poboljšanje nadzora nad kočenjem u više sportskoj vožnji, osobito kada su jače sile kočenja.

Yamahin nadzor vožnje (YRC, engl. Yamaha Ride Control)

Dodatno održavajući mješavinu nostalgičnog stila s najnovijom tehnologijom iznimnih performansi, vozači modela XSR900 GP mogu prilagoditi svoje iskustvo vožnje putem sustava Yamaha Ride Control (YRC). Za jednostavniju uporabu, svojstva snage agregata i pomoć vozaču integrirani su kako bi se brzo omogućile promjene razine elektroničke intervencije, ovisno o preferencijama vozača i uvjetima na cesti.

Tri unaprijed postavljena integrirana načina vožnje, „SPORT” (sportski), „STREET” (ulični) i „RAIN” (kišni) imaju tvorničke postavke različitih razina intervencije koje odgovaraju različitim uvjetima. One su nadopunjene dvjema prilagođenim postavkama koje vozaču omogućuju ručni odabir vlastite postavke snage i intervencije za različite elektronički kontrolirane pomoći vozaču osjetljive na naginjanje – a sve se mogu postaviti s pomoću pametnog telefona putem aplikacije MyRide.

TFT mjerni instrument dijagonale 5 ” s mogućnostima potpune povezanosti

Novi TFT zaslon u boji dijagonale 5 ” smješten je u kokpitu retrostila. Dok vozači mogu birati između četiri različite teme koje pristaju različitim načinima razmišljanja, tradicionalna tema tahometra analognog stila nadahnuta trkaćim motociklima iz prošlih godina doista poboljšava iskustvo vožnje iz tog razdoblja.

Za obogaćeno iskustvo vožnje, povezivanje pametnog telefona dolazi kao standard na modelu XSR900 GP putem ugrađene komunikacijske upravljačke jedinice (engl. Communication Control Unit, CCU), osiguravajući da vozači mogu ostati povezani tijekom vožnje povezivanjem svog pametnog telefona sa strojem putem besplatne aplikacije MyRide Link. Uz prikaz obavijesti o pozivima i porukama na TFT zaslonu dijagonale 5 “, novu dimenziju vožnji dodaje mogućnost primanja poziva i slušanja glazbe putem Bluetooth slušalica*. Jednom kada se povežu, vozači također mogu upotrebljavati integrirani navigacijski sustav Garmin StreetCross koji će prikazati kretanje od skretanja do skretanja na TFT nadzornoj ploči dijagonale 5 “.

Također postoji mogućnost napajanja vanjskih uređaja putem nove USB utičnice vrste C koja se nalazi u blizini upravljačke ploče.

*Bluetooth slušalice nisu uključene uz motocikl

Nova ergonomska sklopka

Novi integrirani sklopovi prekidača na upravljaču omogućuju vozaču da upravlja širim rasponom funkcija novog modela XSR900 GP, uključujući povezivanje pametnog telefona, navigaciju i načine vožnje, kao i pozivanje raznih mogućnosti izbornika.

Ima jasan, logičan i jednostavan dizajn – oblik, kretanje i ergonomski raspored tipki dizajnirani su imajući na umu intuitivno kretanje, što znači da vozači mogu s lakoćom kružiti različitim funkcijama.

Kako bi se olakšala navigacija užurbanim prometnim okruženjima, laganim klikom prekidača indikatora zatreperit će pokazivači smjera tri puta za uporabu pri promjeni voznog traka ili kada je potrebna samo kratka indikacija. Puni klik prekidača rezultirat će neprekidnim treperenjem dok ne prođe 15 sekundi tj. dok stroj ne prijeđe više od 150 metara.

Nova funkcija signala za zaustavljanje u nuždi (engl. Emergency Stop Signal, ESS) reagira na naglo kočenje uključivanjem svjetala za opasnost kako bi upozorila sudionike u prometu iza vozila da se zaustavlja u hitnoj situaciji.

Dodatna potpora naprednog uređaja IMU sa šest osi s pomagalima vozaču osjetljivima na naginjanje

Razvijen izravno iz elektroničkih sustava modela R1, tehnološki napredni IMU sa šest osi modela XSR900 GP neprestano mjeri ubrzanje u smjerovima naprijed-natrag, gore-dolje i lijevo-desno – kao i kutnu brzinu nagiba, kotrljanja i smjerova skretanja.

IMU sa šest osi može slati podatke u stvarnom vremenu uređaju ECU koji nadzire skup elektroničkih pomagala vozaču, uključujući sustav nadzora proklizavanja osjetljiv na naginjanje (engl. Traction Control System, TCS), sustav nadzora proklizavanja (engl. Slide Control System, SCS) kao i sustav nadzora podizanja prednjeg kotača (engl. Lift Control System, LIF) te sustav nadzora kočenja (engl. Brake Control System, BC).

XSR900 GP također postaje prvi model asortimana Sport Heritage opremljen trećom generacijom sustava za brzo mijenjanje stupnjeva prijenosa, poboljšavajući vožnju omogućavanjem prebacivanja u niži stupanj prijenosa bez kvačila tijekom ubrzavanja i prebacivanje u viši stupanj prijenosa bez kvačila pri usporavanju, uz standardnu funkcionalnost.

Istaknuti tehnički podaci

  • Upečatljiv dizajn podsjeća na modele koji su se 80-ih i 90-ih godina utrkivali za Veliku nagradu
  • Novi TFT zaslon u boji dijagonale 5 ” koji ima mogućnost povezivanja
  • Potpuno prilagodljivi prednji i stražnji ovjes marke KYB iznimne kvalitete
  • Nove ručice upravljača sa spojnicama i prekidači na upravljaču
  • Podvozje Deltabox optimizirane krutosti
  • Udobno glavno sjedalo, novi bočni poklopci i odvojivi pokrov sjedala
  • Novi stil i položaj oslonaca za noge
  • Yamahin sustav nadzora vožnje YRC i IMU sa šest osi
  • Tempomat i treća generacija sustava brzog mjenjača i pomoćne klizne spojke (A&S)
  • Sofisticirani agregat CP3 visokog zakretnog momenta i zapremnine 890 ccm, koji udovoljava normi EU5+
  • Yamahini kotači stanjene stjenke opremljeni su gumama Bridgestone Battlax Hypersport S23

Boje, dostupnost i cijena

Novi XSR900 GP bit će dostupan u dvije boje – Legend Red i Power Grey. Datumi isporuke europskim prodajnim predstavnicima i cijene razlikuju se po regijama, pa se za sve informacije obratite lokalnom Yamahinom prodajnom predstavniku.

Yamahina izvorna dodatna oprema i odjeća iz kolekcije Faster Sons

Yamaha je razvila asortiman paket i individualne izvorne dodatne opreme koji omogućuju vlasnicima modela XSR900 GP laganu prilagodbu motocikla.

Kupci mogu naručiti pakete i dodatnu opremu prije sastavljanja njihova novog modela XSR900 GP i opremiti ga kod svojeg prodajnog predstavnika tvrtke Yamaha. Svi ti elementi u paketima također se mogu kupiti zasebno, a uz elemente kompleta, izvorni popis dodatne opreme za model XSR900 GP obuhvaća i donji oklop, nosač registarske tablice, zatamnjeni vjetrobran i ispušni sustav Akrapovič.

Razvijena kako bi upotpunila asortiman motocikala serije Sport Heritage, Yamahina kolekcija odjeće Faster Sons uključuje elegantne majice kratkih rukava, veste, kožne jakne, šilterice, zakrpe i još mnogo toga što je dizajnirano tako da pristaje vječnom izgledu modela XSR.

Aplikacija MyGarage

Yamahini kupci mogu izraditi svoj model Sport Heritage iz snova iz udobnosti vlastitog doma s pomoću brze i jednostavne aplikacije MyGarage. Besplatna aplikacija omogućuje korisnicima dodavanje originalne dodatne opreme na njihov odabrani model i njeno uklanjanje, kako bi na svom pametnom telefonu ili prijenosnom računalu stvorili svoj idealni model XSR. 

MyGarage olakšava odabir dodatne opreme za model XSR s gotovim rezultatom dostupnim za gledanje u 3D prikazu iz svakog kuta. Kako bi stvari bile još jednostavnije, gotov predmet također se može poslati e-poštom izravno Yamahinom prodajnom predstavniku kojeg je odabrao kupac i koji tada može pružiti dodatne informacije.

Potpune informacije o izvornoj Yamahinoj dodatnoj opremi i odjeći ili aplikaciji MyGarage potražite na web-mjestu www.yamaha-motor.eu

Aplikacija MyRide

Yamahina besplatna aplikacija MyRide nudi svim vozačima modela XSR prigodu da izvuku više iz svog iskustva vožnje uz stvaranje i praćenje rute, informacije o vožnji kao što su kut nagiba, prijeđena udaljenost i više od toga. Osim toga, korisnici mogu stvoriti vlastitu priču, dodavati slike i dijeliti na društvenim mrežama i zajednici MyRide. 

Prethodni članakFerrari u jednokratnoj SP-8 izvedbi
Sljedeći članakOtvara se novo, povijesno poglavlje za Ducati: crveni iz Borgo Panigalea ulaze u motocross