Turbulentni MotoGP tjedan iza Yamahe…

Turbulentno je bilo u Yamahinim redovima proteklih dana po pitanju ugovora i vozača za 2021. godinu. Na kraju nekih većih iznenađenja nije bilo, Vinales je produžio svoj ugovor do 2023. godine, nešto ranije od očekivanog no vjerojatno je pritisak iz Ducatija bio toliko jak da su u Yamahi morali požuriti. Isto tako, u slaganju križaljke morali su i Rossija požuriti da donese odluku ranije a ne nakon nekoliko odvoženih utrka što je bilo u planu. Međutim, Rossi je samo ponovio da će sredinom sezone donijeti odluku. Uz svo poštovanje prema svom dugogodišnjem pulenu, Yamahi je bio prioritet pripremiti se za budućnost a tu je u prošloj sezoni isplivao Fabio Quartararo tako da nije čudno da su njega izabrali kao Vinalesovog timskog kolegu za sezonu 2021.

Čak i u slučaju Rossijevih potencijalno izvrsnih rezultata, neće postati mlađi tako da je i manje vjerojatno da bi nastavio pobjednički ritam čime se Yamahina odluka potvrđuje ko racionalna odnosno čak i jedina moguća. Sasvim korektno, Rossiju je ponuđeno mjesto u satelitskom timu uz punu tvorničku podršku. Iako se radi o kompromisnom rješenju, mišljenja smo da osim što je vrlo realno, moglo bi biti i uspješna kombinacija. Naime, iako gubi status tvorničkog vozača, pretpostavljamo da će se uspjeti izboriti da upravo on bude vlasnik tog satelitskog tima kojeg bi svojim imenom, barem u prvoj godini, promovirao i kao vozač. Nakon Moto2 i Moto3 timova te već skupljeno važno iskustvo, ovako bi zajedno sa svojim jakim sponzorima zaokružio priču.

Možda je prerano spominjati ali tendencija u vrhunskom motosportu sve više ide prema tome da će tvornički i privatni timovi raspolagati s istim materijalima čime bi se njihova kompetitivnost mogla poprilično izjednačiti. Uz jake sponzore i odličnu organizaciju s kojom već raspolaže, Rossi bi i u toj novoj ulozi mogao biti vrlo uspješan.

Još jedna novost je i da će Jorge Lorenzo ponovno navući plavi kombiezon, ovog puta kao Yamahin test vozač. Premda ova informacija nije možda toliko interesantna poput iznad navedenih slaganja timova, govori dosta o mobilizaciji unutar Yamahe sa ciljem skidanja Marqueza s trona. Dugo već čitamo o Yamahinim pokušajima da konačno napravi konkurentan motor a upravo su njihovi vozači bili najglasniji kritičari. Bez toga sve ove križaljke padaju u vodu. Koja će točno biti Lorenzova uloga, ostaje za vidjeti. Prvi testovi najavljeni su već u Maleziji a spominje se čak i “wild card” opcija ukoliko Lorenzo bude zainteresiran. Međutim, prema njegovom barem u javnosti dostupnim zdravstvenim stanjem, nismo sigurni koliko je to sve realno. No, poput i ostalih ovdje iznesenih razmišljanja, ostaje nam pratiti i vidjeti hoće li se nešto pomaknuti ne bi li češće na tronu vidjeli plavu od narančaste boje što je zapravo jedino konkretno mjerilo…

Prethodni članakPredstavljen Yamaha WSBK team
Sljedeći članakItaljet Dragster uskoro ponovno na cestama