V4 Granturismo: motor za novu generaciju Ducati Multistrade

Ducati je predstavio novi V4 Granturismo motor. Pogoniti će novu Multistradu V4, koja će javnosti biti predstavljena 4. studenoga. Motocikl je opremljen potpuno novim V4 motorom razvijenim za maksimalnu uglađenost rada i znatno produljenje servisnih intervala.

Za četvrtu generaciju Multistrade, Ducati je razvio novi, lagani i kompaktni V4 motor, dizajniran da zadovolji zahtjeve “avanturističke” uporabe, ne zanemarujući emocije i sportski karakter.

Izrađen tehnologijom najnovije generacije, kao i prvoklasnim dostupnim materijalima kako bi zajamčio trajnost i pouzdanost, V4 Granturismo ističe se intervalima održavanja rekordnim za motociklističke agregate i čini srce dinamičnog motocikla visokih performansi, spreman sa svojim vlasnikom istražiti svaki kutak planete.

Motor je javnosti predstavljen putem videa u kojem Claudio Domenicali – izvršni direktor Ducatija – te inženjeri i tehničari koji su radili na razvoju otkrivaju ljubiteljima Ducatija sve njegove tajne i značajke.

Svaki tehnički odabir napravljen tijekom razvoja projekta V4 Granturismo ima za cilj osigurati maksimalnu fluidnost rada u kombinaciji sa značajnim produljenjem intervala održavanja.

Novi sustav distribucije uključuje povrat ventila pomoću opruga što intervale održavanja V4 Granturismo dovodi na 60 000 km. Dobiveni rezultati omogućeni su zahvaljujući visokoj stručnosti i »know-how«  koji je Ducati stekao u korištenju materijala, obrada i tehničkih rješenja razvijenih oko Desmodromik sustava. Sve to primijenjeno na sustav povratka ventila pomoću opruga koji proizvodi manje stresa za sve komponente motora u usporedbi s Desmom, dovelo je do izvanredne prekretnice koju motociklistički motor nikada prije nije postavio. Uz to, motor osigurava veliku mirnoću rada pri niskim okretajima i malim opterećenjima, ne zaboravljajući pri tom na iznimne performanse i snagu pri visokim okretajima koja odgovara onoj autentičnog sportskog motora: V4 Granturismo isporučuje 125 kW (170 KS) snage pri 10.500 o / min, a najveći okretni moment od 125 Nm (12,7 Kgm) na raspolaganju je pri 8 750 o / min. Sve to poštujući stroge Euro 5 norme.

Sa svojih 66,7 kg težine, V4 Granturismo može se pohvaliti rekordnom lakoćom. 1,2 kilograma lakši je od dvocilindraša Testastretta korištenog na prethodnoj Multistradi 1260. Radni volumen od 1.158 cm3 pokazao se kao savršeno mjesto »povezivanja« performansi, lakoće i dimenzija V4 motora u nevjerojatno laganom i kompaktnopm agregatu. U usporedbi s motorom prethodne generacije, V4 Granturismo je 85 mm kraći, 95 mm niži i samo 20 mm širi. Ovako kompaktni agregat omogućio je Ducatijevim inženjerima da ga učinkovitije i centralnije smjeste u okvir kako bi pozitivno utjecali na položaj centra mase, sa svim prednostima koje iz toga proizlaze.

V4 Granturismo nasljeđuje neke elemente proizašle iz iskustva koje je Ducati stekao u svijetu moto utrka, poput odluke o ugradnji radilice koja se okreće suprotno od smjera vožnje, što poboljšava upravljivost i okretnost motocikla, te korištenju “Twin Pulse” načina rada, zahvaljujući čemu je postignuto savršena i ravnomjerna isporuka snage u svakom trenutku i pri svakoj brzini vrtnje motora.

Kako bi izbjegao neugodnost u vožnji zbog topline koju na vozača prenose stražnji cilindri, V4 Granturismo je opremljen rješenjem deaktiviranja stražnjih cilindara u praznom hodu. Na taj način, dok motocikl miruje, proces izgaranja u cilindrima se zaustavlja što poboljšava komfor vozača i putnika zahvaljujući snižavanju temperature uz istovremeno smanjenje potrošnje goriva.

V4 Granturismo glavni tehnički podaci:

4-cilindrični motor s cilindrima smještenim u obliku slova V pod kotem od  90 °, radnog volumena 1158 cm3

Provrt x hod:  83 x 53,5 mm

Omjer kompresije 14: 1

Maksimalna snaga 125 kW (170 KS) pri 10.500 o / min

Maksimalni okretni moment 125 Nm (12,7 Kgm) pri 8 750 o / min

Homologacija: Euro 5

Razvod pomoću lanca i dva koljenasta vratila u glavama motora, 4 ventila po cilindru

Radilica koja se okreće u smjeru suprotnom od smjera vožnje s radnim taktovima pomaknutim na 70 °

Mokra višelamelna servo spojka

Polusuho podmazivanje korita motora s tri pumpe za ulje.

Napajanje gorivom pomoću četiri ovalna kućišta leptira (odgovara promjeru od 46 mm)

6-stupanjski mjenjač sa Ducati Quick Shift (DQS) sustavom gore-dolje

Interval provjere ventila prilikom održavanja je 60.000 km

Prethodni članakPredstavljena Aprilia RS 660
Sljedeći članakWSBK – Estoril 2020