Vespa Elettrica

Nakon više od 70 godina od pojave prve Vespe, iz istih proizvodnih prostora u talijanskoj Pontederi svjetlo dana ugledala je i jedna posebna Vespa. Iako o Vespi ne treba trošiti puno riječi s obzirom da se radi o istinskoj ikoni i načinu života na dva kotača, novog člana tradicionalne i bogate obitelji krasi srce u obliku tihog, ekonomičnog i tehnološki naprednog električnog motora koji ne zahtjeva nikakvo održavanje, ne ispušta otrovne plinove, ne proizvodi buku…

Vespa Elettrica nudi se u dvije izvedbe koje dijele veći dio tehničke specifikacije a osnovna je razlika u tome što se jedna pokreće samo na struju dok je druga hibrid čiji se klasični agregat osim za pokretanje ujedno koristi i za punjenje baterije. Elettrica ima doseg od 100km i postiže maksimalnu brzinu od 45 kmh. Hibridni model naziva Elettrica X koristi i benzinski agregat kapaciteta spremnika goriva od 3 litre te u konačnici omogućuje autonomiju do 200km a razvija brzinu od 52 kmh. Druga bitna razlika je u homologaciji, Elettrica je homologirana u L1 kategoriji a Elettrica X kao L3 što je bitno u kontekstu državnih poticaja jer za Elettricu je moguće aplicirati za subvenciju u iznosu od 40% ili 20.000kn dok na hibridne motocikle u L3 kategoriji nema te mogućnosti.

Baterija na električnoj Vespi je litij-ionska poput suvremenih baterija u mobilnim uređajima a koristi i moderni KERS, Kynetic Energy Recovery System, pri kojem se baterija prilikom usporavanja puni. Klasično punjenje također je vrlo jednostavno, baterija je smještena ispod sjedala i potrebno je izvući kabel i priključiti na standardnu utičnicu. Vrijeme potrebno za punjenje iznosi 4 sata. Deklarirani životni vijek je 1.000 ciklusa punjenja nakon čega baterija „pada“ na 80% ali je i dalje prikladna za korištenje. Po pitanju učinkovitosti, navedeni podatci odgovaraju desetogodišnjoj upotrebi ili respektabilnih 50-70.000 prijeđenih kilometara.

Elettrica se vozi izuzetno lagano iako ukupna težina od 130 kg ne djeluje malo a moment od 200 Nm dolazi do izražaja prilikom ubrzanja ili vožnje uzbrdo. Ergonomija bi trebala biti usporediva s konkurentnim skuterima sličnih specifikacija s benzinskim motorima, no mjesta za noge ima kao na većim sluterima. Sjedalo je više nego dovoljno udobno za gradske relacije a ispod njega se nalazi pretinac za odlaganje jet kacige.

Novom električnom Vespom upravlja se Ride-by-wire tehnologijom koja kontrolira isporuku snage putem dva moda vožnje, ECO koji ograničava maksimalnu brzinu na 30 kmh i štedi bateriju dok je Power mode rezerviran za iskorištavanje punog kapaciteta motora odnosno baterije.

Elettrica je opremljena sustavom naziva Vespa mia putem kojeg je moguće spojiti pametni telefon nakon čega digitalna TFT instrument ploča postaje prošireni ekran vašeg mobilnog uređaja preko kojeg se možete javljati na pozive, upravljati pozivima i porukama, birati glazbu te koristiti navigaciju bez pomicanja ruku s upravljača.

Vespa Elettrica dolazi u dvobojnoj varijanti, veći dio je sive boje uz koju možete kombinirati detalje poput ruba prednje oplate, ukrasa sirene, rubova kotača, obruba logotipa i prošiva sjedala u dodatnih šest boja.

Detaljne tehničke karakteristike možete vidjeti ovdje

Prethodni članakMotoGP – Brno 2019
Sljedeći članakMotoGP – Austria 2019