WSBK – Estoril 2022

Nakon jednomjesečne stanke WSBK prvenstvo je nastavljeno na portuglaskom Estorilu dajući dovoljno vremena timovima i vozačima da se adaptiraju nakon uvijek turbulentnog početka sezone. Najviše se to odnosi na Razgatlioglua koji je prilično nezadovoljan svojim prvim nastupima u kojima nakon dva odvožena vikenda zaostaje za vodećim Bautistom 45 bodova. S druge strane tu je uvijek konstantni Rea koji također zaostaje ali puno manje i u dosadašnjem dijelu pokazao je ipak više od Turčina.

Prvi trening u Estorilu pripao je Gerloffu da bi se od drugog na vrh vratila “trojka” i gurnula ga na četvrto mjesto. Gerloff se pokušavao držati vrha ali je nažalost na trećem treningu pao i zbog toga morao propustiti ovaj vikend. Još gora je situacija za vd Marka koji je u Portugal već došao pod pritiskom ozljeda i na prvom treningu pri padu doživio frakturu femura. Odmah je prebačen u bolnicu i uspješno operiran ali s obzirom na težinu ozlijede vrlo je teško prognozirati hoće li se uopće vratiti ove sezone. Na kvalifikacijama je Pole position osvojio Rea sa 1.36.4 ispred Topraka i Bautiste dok su svi ostali odvozili više od 1.37.

Toprak je poveo ispred Ree, Locatellija, Bautiste, Reddinga… pri čemu se uspio malo odvojiti ali mu je Rea bio na repu i na kratko ga prešao na ulasku u treći krug. Iza njih je Locatelli držao treće mjesto ispred Bautiste. Rea je u jednom trenutku pogodio Toprakovu stražnju gumu, nakon Turčinovog lošeg ulaska u zavoj i povratka na trkaću putanju, ali su srećom obojica ostali na kotačima.

U četvrtom krugu je Bautista prošao Locatellija i krenuo nadoknađivati više od dvije sekunde zaostatka. Toprak je uspio nakon incidenta s Reom pobjeći na 0.6 sekundi prednosti ali na ravnim dijelovima bi ga Irac stizao. Nova greška je Topraka stajala prvog mjesta, ušao je preširoko nakon prejakog kočenja i Rea je iskoristio priliku međutim niti on se nije uspijevao odvojiti. Upravo suprotno, Toprak se zalijepio za njega i na ciljnoj pri ulasku u sedmi krug ponovno vratio vodstvo.

Tada kreću “izmjene”… isto mjesto, krug kasnije, Rein moto je nadmoćan i prolazi Yamahu ali na kočenju protiv Topraka morao je odustati od napada. Deveti krug, opet isto mjesto i ista slika ali ovaj put Rea ide s unutarnje strane i prolazi. Bautista je za to vrijeme smanjio zaostatak na 1.7 sekundi. 10. krug krug, ponovno isto mjesto i Toprak izlazi kao pobjednik. 11. krug, ponovno Rea. Bautista je sad već na 1.3 zaostatka a do kraja kruga spustio je ispod sekunde. 12. krug, ponovno Toprak. 13. krug…. Rea. 14. krug… Toprak, a Bautista je na manje od pola sekunde. 15.krug, Rea griješi na kočenju s vanjske strane, ide široko i prolazi ga Bautista.

Pet krugova do kraja Rea je izgledao brže od Bautiste ali na istom mjestu gdje je napadao Yamahu, ista tehnika nije prolazila jer je Ducati bio prejak i nije se mogao približiti. Razgatlioglu je njihovu borbu iskoristio da napravi barem malu razliku od 0.4 koja je ipak nestala u slijedećim krugovima. Rea je za to vrijeme zaostajao i morao se zadovoljiti s trećim mjestom.

U predzadnjem krugu Bautista je bio brži i na ciljnoj prošao Topraka ali na kočenju mu opet nije mogao ništa. Imao je još priliku pri ulasku u zadnji krug, pokušao, ali opet je Turčin izašao kao kralj kočenja. Međutim, ovaj put je Bautista bio pametniji, držao se cijeli zadnji krug Topraku na repu te pri izlasku na ciljnu iskoristio snagu Ducatija i prvi prošao ciljem. Prilično frustrirajući kraj za Topraka koji je vozio savršeno ali manjak snage na ravnom je nemoguće nadoknaditi.

Superpole utrka vožena je na slikovima iako staza nije bila posve suha. S obzirom da su se gotovo sva pretjecanja u prvoj utrci odvijala na ciljnoj ravnini, suha putanja je trebala biti dovoljna međutim već u prvom krugu su zabilježena tri pada. Utrku je ponovno poveo Razgalioglu dok su ga pratili Rea, Redding pa Bautista. Na kraju prvog kruga Bautista je riješio Reddinga na isti način kao i Topraka u prvoj utrci i krenuo stizati vodeći dvojac. Nakon Bautiste, Reddinga je stigao i Lecuona.

Ulaskom u treći krug Rea se probio na vrh, Toprak mu je ostao na repu a Bautista je kasnio oko pola sekunde. Na pojedinim dijelovima staze Bautista bi se približio ali je uskoro počeo gubiti ritam i doveo se u situaciju da ga napada Lecuona. Treća borba, za peto mjesto, vodila se između Locatellija, Reddinga i Lowesa. U međuvremenu pali su Baz i Laverty.

Na vrhu je bio Rea ali ga je Toprak prestigao na ulasku u zadnja četiri kruga. Odmah je odjurio i stvorio prednost od 0.8 koja je oscilirala ali je i dalje bila sasvim dovoljna za sigurnu pobjedu. Međutim tri zavoja prije kraja utrke u šikani je Topraku pobjegla prednja guma pri čemu je pao i izvukao se bolje od MM :) ali je to iskoristio Rea i prošao na prvo mjesto. Bautista se također oslobodio Lecuone i sigurno uzeo podij.

I drugu SBK utrko poveo je Toprak ispred Ree no ovaj puta je Irac vrlo brzo napao i preuzeo vodstvo. Treći je bio Bautista, zatim Lecuona, Locatelli, Lowes, Rinaldi… Nakon tri kruga Toprak je ponovno Rei bio na repu dok je Bautista neznatno zaostao. Na suhoj stazi su se pojavile prve kapi kiše koja na sreću ipak nije padala.

Baustistu je prošao Lowes i vrlo brzo se približio vodećem dvojcu ne bi li pomogao Rea napadima na Razgatlioglua. No, za očekivati je bilo i da se uključi Bautista koji je u početnoj fazi utrke ove godine prilično rezerviran.

Status quo trajao je do sedmog kruga kada je Toprak odlučio pobjeći od Kawasaki sendviča i prošao Reu za prvo mjesto. No niti on nije mogao odmaknuti, Rea je već u slijedećem krugu pokušao vratiti vodstvo ali mu je to uspjelo tek dva kruga kasnije kada je i Bautista prešao Lowesa. Vierge je tada imao jednu situaciju koju je izvanredno spasio, ne bi izgledalo dobro da je pao.

Koliko je Ducati brži na ravnim dijelovima pokazao je Bautista prolazeći odjednom Topraka i Reu poput brzog vlaka. Krug kasnije Topraka je prošao i Lowes no to je kratko trajalo a za to vrijeme je i Rea, na jedan krug, vratio vodstvo protiv Bautiste.

Rea je po zavojima bio brži, reklo bi se i Razgatlioglu, ali koliko god dobro izlazili na ciljnju Ducati ih je preskakao kao da ih nema. Nakon dva kruga u vodstvu Bautista je imao skoro 0,5 sekundi prednosti koje bi na kraju kruga pala na 0,1 a onda opet ravnica… Rea je morao naći neki drugi način napada odnosno na nekom drugom dijelu staze.

S obzirom da je Lowes već nestao iz vidokruga, Razgatlioglu je prvi “odustao” od borbe znajući da u ovim uvjetima 1,2 za vodećim nije realno dostići pa se morao zadovoljiti trećim mjestom. Rea je nastavio napadati, odvozio najbrži krug ali i dalje se Bautista nije dao. U šestom zavoju zadnjeg kruga Rea je konačno napao i prošao, Bau vraća, slijedeći zavoj je ulazak u šikanu gdje ponovno pokušava pri čemu je stisnuo Bautistu koji je bio prisiljen zatvoriti gas i tu se stvorila prednost koju je morao održati do kraja. Uspio je i stvarno mu treba skinuti kapu za ovaj fantastičan potez, novu pobjedu i novih 25 bodova.

Nastavak slijedi za tri tjedna u Misanu.

Prethodni članakGasGas SM 700 i ES 700
Sljedeći članakMotoGP – Mugello 2022