WSBK – Most 2022

Trostruka pobjeda u Doningtonu vratila je u igru Razgatlioglua ali i učinila prvenstvo zanimljivijim pa je s nestrpljenjem dočekan i vikend u češkom Mostu. Prvi dan slobodnih treninga završio je njegovim skidanjem rekorda kruga ali se u subotu vrijeme promijenilo pa je treći trening prošao u isprobavanju setupa za mokru stazu i nitko nije forsirao do kvalifikacija. Do tada se staza osušila a kako se i očekivalo da Rea neće sjediti i čekati, novim rekordom kruga osvojio je Pole ispred Razgatlioglua i Rinaldija dok je Bautista startao iz drugog reda.

Uoči starta oblaci su bili prilično tamni ali je staza bila suha. Toprak se uspio ponovno lansirati i prvi stići do zavoja br. 1, slijedili su Rea i Bautista. Toprak je nabio vrlo jaki ritam koji je samo Rea uspijevao pratiti ali je i on skoro pao na početku drugog kruga nakon udarca u Toprakov stražnji kotač. Pri tome je Toprak odmaknuo koji metar a Bautista ih je pratio na maloj udaljenosti. Rea je nastavio napadati ali Turčinovo kočenje je još uvijek odlučivalo o vodstvu pa je uz to Toprak prvi odvozio krug ispod 1.32.

Ostatak ekipe kasnio je već preko 2 sekunde nakon četiri kruga. Vodio ih je Bassani, zatim su se pozicionirali Locatelli, Redding pa Rinaldi i Lowes. Rea je gotovo na svakom prolasku ciljne ravnice prolazio na prvo mjesto ali bez ozbiljnijeg pokušaja zadržavanja vodstva. I Ducati je na ravnim dijelovima stizao bliže ali je Bautista opet izabrao taktiku čekanja borbe prve dvojice i trošenje guma.

U sedmom krugu je Rea prošao u vodstvo, malo je nedostajalo da Topraka prođe i Bautista a onda opet kočenje i gotovo nemoguću situaciju Toprak je izvukao u svoju korist i ponovno zasjeo na prvo mjesto. Kruga kasnije gledali smo reprizu no taj put Rea je odlučnije zatvorio vrata u drugom zavoju. Nakon što se ustalio na prvom mjestu, Rea je počeo raditi prednost, dovoljnu da anulira Toprakovu nadmoć na kočenju. Uslijedio je izvrstan Toprakov krug kojim se skroz približio i na kočenju na ciljnoj ponovno vratio vodstvo. Na pojedinim dijelovima staze je tada već počela lagana kiša pri čemu se Bautista najbolje snašao i prošao Reu i Topraka. Do kraja utrke ostalo je 12 krugova.

Gužvu na vrhu iskoristili su Redding i Bassani koji su se uskoro priključili grupi. Vrijeme po krugu palo je za jednu sekundu ali nitko nije odlazio u box. Ulaskom u zadnjih 10 krugova. Prvi je počeo napadati sve brži Redding a Toprak se obranio na način da je prešao Reu za drugo mjesto. Nije to dugo trajalo pa ga mu je prvo vratio Rea a onda ga je stigao i Redding. Krug kasnije Redding je skinuo i Reu. Do Bautiste mu je ostalo oko 0.7 sekundi zaostatka.

U samoj završnici razlike nisu bile prevelike ali opet i teško dostižne bez preuzimanja većeg rizika. Bautista je tako ostao neuhvatljiv pa se borba odvijala za treće mjesto između Topraka i Ree. Nakon što je prošao Reu, Toprak je dobio dodatnu motivaciju i krenuo loviti Reddinga. Nije dobro ušao na ciljnu prije ulaska u zadnji krug pa je propao plan napada na njemu omiljenom mjestu ali je zato napao u zadnjem krugu i pri tome izgurao Reddinga sa staze. Situaciju je htio iskoristiti i Rea no Redding više nije puštao po cijenu da obojica padnu pa je tako sačuvao mjesto na podiju.

Nedjeljne utrke su na programu u 11 i 14 sati.

Sprint utrku od 10 krugova poveo je Razgatlioglu koji se gotovo pa pretplatio na najbolje startove. Pratio ga je na repu Rea pa Bautista i Rinaldi koji su već na kraju prvog kruga malo zaostali. Toprak se također odvojio od Ree i sa najbržih 1.31.8 napravio prednost od pola sekunde nakon tri kruga. Pri pokušaju vraćanja pozicije protiv Locatellija, Lowes je izgubio prednji kotač i pao.

Na pola utrke Toprakova prednost iznosila je i dalje oko pola sekunde međutim Rea je sa 1.31.6 bio sve brži. Bautista se spremao na napad timskog kolege Rinaldija ukoliko je isti imao prava napasti i “ukrasti” bodove. Iza njih je bio usamljeni Bassani na petom mjestu.

Drama je počela tri kruga prije kraja kada je Rea dostigao i prestigao Topraka. Očekivano mjesto Toprakovog pokušaja vraćanja bilo je kočenje u prvi zavoj gdje je ponovno nevjerojatnim kočenjem stigao Reu. Irac je u prezdanjem krugu ponovno napao, zauzeo unutarnju poziciju prije prvog zavoja i Topraka dobio njegovim oružjem. Međutim, nije uspio prenijeti dovoljnu brzinu pa ga je Toprak stigao u trećem zavoju. Rea ne bi bio Rea da nije još jednom pokušao, u zavoju br. 15, pri čemu je došlo do kontakta pa je Toprak ostao na stazi a Rea izletio kako ne bi pogodio Toprakovu raširenu nogu. Srećom, uspio se vratiti preko pijeska i trave na stazu ispred Bautiste i završiti drugi.

Druga Superbike utrka ponovno je donijela pregršt akcije s tri ista glavna glumca. Počelo je žestoko od samog početka Toprakovim vodstvom ispred Bautiste, Rinaldija i Bassanija. Iza njega je ostao Rea kojeg su nakon lošeg starta istisnula tri Ducatija ali je Bassani odmah u prvom krugu nakon kontakta morao propustiti Reu. Prošao je Rea i Rinaldija ali je Talijan vratio poziciju no odmah iza toga i pao. Na prvu je izgledalo da ga je Rea dotaknuo ali ipak je Rinaldi pao sam.

Toprak je za to vrijeme vodio s minimalnom prednošću pa se opet vodeća trojka odvojila. Iza njih su borbu vodili Redding i Bassani. Bautista je prvi napao Topraka no prekočio se pa je morapo natrag na stazu kroz pomoćni sigurnosni prolaz pri čemu je izgubio jednu poziciju. Isto je za njim napravio i Redding. Krug kasnije na istom mjestu i Rea je napao Topraka, prošao i zadržao vodstvo ali Toprak mu je ostao na repu. Slijedeći krug, isto mjesto, Toprak se vratio na vrh.

Primirje je trajalo puna tri kruga kada su na kočenju na ciljnoj Topraka stisnuli Bautista i Rea svaki sa svoje strane, zatvorili mu putanju i gurnuli ga na treće mjesto. Opet nitko nije uspijevao odmaknuti pa se borba nastavila, Bautista je pokušavao napasti Reu a Toprak je pratio i snimao.

Ulaskom u zadnjih deset krugova Ducati je kao brzi vlak prošao pored Kawasakija i preuzeo vodstvo napadom s vanjske strane. Dva kruga kasnije Toprak je također prošao Reu ali za napad na Bautistu trebalo je pričekati još jedan krug. Manevar je izveo u zavoju br. 20 gdje Bautista nije očekivao. Pokušavao je Španjolac vratiti osjetno bržim prolaskom ciljne ravnice od 792 m ali je izgledalo kao da Toprak koči samo ta dva zadnja metra. Osim toga, ulaskom u zadnjih četiri kruga Turčin je upisao najbrži krug utrke od 1.31.7 i počeo se polako odvajati. Prednost se prema kraju utrke kretala od 0,5 do 1.5, ovisno o sektorima ali generalno je padala na ravnim dijelovima a pojačavala se na jačim kočenjima s obzirom na impresivnu brzinu Bautistinog motora. Redding se u borbi za četvrto mjesto odvojio od Bassanija međutim daleko je bio od vodećih za potencijalni napad na podij. Toprak je tako vrlo uvjerljivo dobio drugu utrku ispred Bautiste i Ree.

Razlika u ukupnom poretku sad je nešto manja, ali i dalje stoji velika prednost na Bautistinom računu (298 bodova; Rea 267; Razgatlioglu 260) uoči pauze od nešto više od mjesec dana kada se WSBK vraća utrkom na francuskom Magny Coursu. Ovom utrkom završio je prvi dio prvenstva odnosno prvih šest od dvanaest utrka tako da je sve još uvijek otvoreno ali trebat će i malo sreće u lovu na Bautistu koji je ove godine vrlo brz ali i konstantan.

Prethodni članakPremijera elektrificiranog “streamlinera” IONIQ-a 6
Sljedeći članakMotoGP – Silverstone 2022