WSBK – Most 2023

Utrka u češkom Mostu treća je u kalendaru za aktivni srpanj dok nakon nje slijedi pauza do rujna. Na trenizima je bilo svega, od kiše i mokre staze i posljedičnog nezadovoljavanja kvalifikacijskog limita od 105% pa do guranja laktovima a najviše je pokazao Toprak. Bautista i Rea nisu briljirali no to su bili samo treninzi i čekale su se kvalifikacije u subotu ujutro. Kad smo kod Ree, spomenimo i glasine koje govore o njegovom prelasku u Yamahu no priča za sad ne zvuči previše uvjerljivo.

Razgatlioglu, Petrucci i Rinaldi osvojili su prvi startni red dok su Rea i Bautista krenuli s pete odnosno četrnaeste pozicijie s obzirom na žutu zastavu i time promjenu startnog poretka.

Toprak je tako dobio traženu prednost ali se na startu s obzirom na polovično mokru stazu i slik gume sve promijenilo. Već nakon prvog kruga vodio je Bassani ispred Gardnera i Bautiste, Viergea i Ree a Toprak je zapeo na dvanaestom mjestu. S kišnim gumama je Bassani već u drugom krugu imao gotovo sedam sekundi prednosti. Uslijedile su velike gužve i guranja ali su u četvrtom krugu vozači već počeli ulaziti u box na promjenu guma odnosno montažu slikova. Toprak je brzo stigao do trećeg mjesta ali mala greška na pasici vratila ga je na šesto mjesto. Rea je tada debelo vodio ali na intermediate gumama.

14 krugova do kraja Rea je i dalje bio prvi ali je sa 17 sekundi prednosti pao na 13, pratili su Redding i Petrucci a njima se približavao Toprak s Locatellijem na repu. Bautista je zapeo u borbi za 13. mjesto sa vd Markom iako je tada već vrtio najbrže vrijeme od 1.33.3. Krug kasnije Toprak je već bio drugi ispred Petruccija. Za dostići Reu trebala mu je sekunda po krugu.

U završnoj dijelu utrke sve se odvojalo oko Toprakove i Petruccijeve potjere za Reom. Matematički su ga u jednom trenutku imali ali trebalo je to potvrditi i u praksi s obzirom da je Rea skidao svoja najbolja vremena i time odlično branio vodstvo. Za četvrto mjesto Redding i Locatelli su izmjenjivali pozicije što je iskoristio Lecuona i pridužio se borbi za četvrto mjesto.

Tri kruga do kraja Rea je bio sporiji oko pola sekunde po krugu što nije bilo dovoljno Turčinu da se približi. Rea je tako obranio hrabar odabir guma i konačno pobijedio u prvoj utrci ispred Topraka i Petruccija. Bautista je završio na 12. mjestu.

Nedjeljne utrke su u 11 i 14 sati.

Superpole utrku je ponovno Toprak loše startao i početni dio vozio treći iza Bassanija i Ree. Talijana je prvo skinuo Rea a onda i Toprak koji se probio do prvog mjesta. Rea je u jednom trenutku vratio vodstvo no zadnja tri kruga Turčin se odvojio dovoljno da zadrži vodstvo i pobjedu. Iza njih je u drugoj grupi s oko 1,7 sekundi zaostatka Bautista na petom mjestu izgubio dosta vremena pokušavajući proći Rinaldija što mu je uspjelo ped kraj utrke pa je tek u zadnjem krugu uspio prestići i Bassanija te osvojio mjesto na podiju.

U drugu Superbike utrku je titanic trio krenuo iz prvog reda… ali opet ih je Bassani sve ostavio iza sebe. Tek u drugom zavoju se Bautista probio na vrh. Bassani je odmah krenuo s napadima i na kraju prvog kruga se prekočio i vratio se na 12. mjesto. Bautista je za to vrijeme stvorio malu prednost ispred Ree i Topraka no Rinaldi je također ostao vrlo blizu.

Već u trećem krugu se titanic trio odvojio na gotovo sekundu prednosti. Tada je Toprak prestigao Reu znajući da mora odmah krenuti u lov na Bautistu ako želi još jednu pobjedu. Ducati bi prednost radio na ravnim dijelovima dok bi Toprak na Yamahi nadoknađivao na kočenjima. Bautistina greška u petom krugu dodatno ih je približila a napad i prolaz Turčina uslijedio je krug kasnije. Toprak je vozio savršeno ali naravno da ni aktualni prvak nije zaostajao.

Nastavili su utrku jedan uz drugog, Bau bi se približio, čak i prošao na ravnom dijelu, ali bi Toprak bio uspješniji na kočenju. Rea je za njima kasnio točno sekundu ali se ta razlika počela povećavati ulaskom u zadnjih deset krugova.

Fantastično je bilo gledati kako Toprak zatvara prolaske Bautisti koji je realno bio brži. Osam krugova prije kraja Bau je na ciljnoj zauzeo unutarnju poziciju ali opet je Turčin nadmašio sam sebe na kočenju. Nakon toga je Toprakova prednost skočila na 0.6 i kad e činilo da se počinje odvajati, Toprak je pao na vrlo čudan način. Klasičan highside ali reklo bi se da mu je zakazala elektronika jer je već bio izašao iz zavoja i otvorio gas kao i mnogo puta prije toga. Tek se kasnije vidjelo da se radilo o problemu da stražnjom gumom koja je gotovo spala sa felge. Šteta jer bi pobjedom smanjio prednost u ukupnom poretku na 45 bodova što bi ipak dalo neku nadu za borbu za naslov prvaka. Ovako je Bau povećao prednost na 74 boda. No, tu nije bio kraj akcije. U završnici su Petrucci i Bassani prošli Rinaldija a u posljednjem krugu napali su i Reu. Petrucci ga je prošao u zadnjim metrima dok Bassani nije uspio iako mu je taj krug bio i najbrži.

Nastavak prvenstva je na programu za skoro mjesec i pol dana u francuskom Magny Coursu.

Prethodni članakLjetni Moto Puls na kioscima
Sljedeći članakVozili smo Ford Kuga ST Line 1.5 EcoBlue