WSBK – Navarra 2021

Navarra, nova staza u WSBK kalendaru dužine nešto manje od 4 kilometra, nalazi se na sjeveru Španjolske a svoja vrata otvorila je 2010. godine. Zahvaljujući prvenstveno epidemiološkim razlozima od ove godine debitirala je u svjetskom Superbike prvenstvu. Uvijek je zanimljivo vidjeti kako se vozači snalaze na novoj i većini nepoznatoj stazi, posebno jer su iz istog razloga moguća iznenađenja a jedno od takvih bilo je najbrže vrijeme Locatellija na trećem treningu dok je na kvalifikacijama osvojio izvrsno četvrto mjesto. Superpole je pripao Rei, drugo startno mjesto Reddingu koji će od slijedeće godine voziti za BMW tvornički team, a treći je startao Sykes. Toprak je krenuo tek s osmog startnog mjesta. Još jedna novost za slijedeću sezonu je glasina o mogućem angažmanu Daviesa i Sykesa od strane Honde…

Odličnim startom Razgatlioglu se popeo do četvrtog mjesta, iza Ree, Redinga i Locatellija. Redding je poveo prvih pola kruga kada ga je stigao Rea koji je svoju prednost slijedećih nekoliko krugova držao na oko 0.2 sekunde prednosti i nije se mogao odvojiti. Iza njih su ostali Locatelli i Razgatlioglu sa zaostatkom od oko 2 sekunde. Slijedili su Lowes, Sykes, Davies, vd Mark, Bassani, Rinaldi…

Ulaskom u šesti krug Redding se odlučio na napad i prošao Reu. Aktualni prvak nije odmah vratio vodstvo, upravo suprotno, već nakon pola kruga kasnio je gotovo pola sekunde međutim ništa još nije bilo izgubljeno. Dva kruga kasnije pali su Bautista i Davies a nakon Locatellijeve greške Toprak je prošao na treće mjesto i imao 16 krugova da nadoknadi 3 sekunde zaostatka. Pokušaji nisu bili dovoljni, i on je širio putanje i debelo gazio zelenu površinu tako da je ubrzo shvatio kako je čuvanje trećeg mjesta dovoljno dobar rezultat premda Locatelli nije bio daleko i vozio je brže krugove. Rea je također nakon skorog pada također odustao od bilo kakve mogućnosti da ugrozi Reddingovu pobjedu pa je samim time poredak ostao isti do kraja, svi su uzeli planirane bodove i odmorili za nedjeljne utrke.

U Superpole utrci agresivni Toprak je s osmog mjesta kao treći ušao u prvi zavoj napadajući Reu dok je ispred njih bio Redding a iza Locatelli. Uslijedila su tri kruga u kojoj se vodeća trojka gurala i mijenjala pozicije vozeći doslovno na granici. Njihovu međusobnu borbu iskoristili su Locatelli i Lowes koji su ih dostigli ali čim se situacija raščistila, više nisu mogli pratiti vodeći trojac.

Nakon greške u petom krugu, Toprak je izgubio pola sekunde i ispao iz borbe za prvo mjesto. Sličnu prednost do drugoplasiranog Ree stvorio je i Redding koji je s odvoženih 1.37.135 držao vodstvo. Međusobni zaostatci odnosno gotovo identična vremena vozili su do pred kraj utrke kada se Rea uspio približiti Reddingu na 0.2 ali nije dobio priliku ozbiljnije napasti s obzirom da je Redding odvozio savršeno do samog kraja. Ponavlja se scenarij koji smo vidjeli već mnogo puta: od najave odlaska iz Ducatija, Reddingu je ovo bila treća uzastopna pobjeda. Ostalo je pričekati i drugu SBK utrku i vidjeti može li nastaviti u pobjedničkom ritmu…

Redding je poveo i drugu utrku ali je vrlo brzo na vrh došao Toprak dok je Rea nakon osrednjeg starta ubrzo stigao do trećeg mjesta. Pratili su ih u drugoj grupi Sykes, Locatelli, vd Mark i Lowes. Već u prvom krugu pali su Gerloff i Davies nakon Daviesove greške na kočenju pri čemu je srušio Amerikanca.

Kako Toprak ne bi prerano pobjegao u početnoj fazi utrke, Rea je morao proći Reddinga u čemu je i uspio ali su svi i dalje bili vrlo blizu. 1.37.6 je bio najbrži krug dotadašnjeg dijela utrke a odvozio ga je Rea i došao Razgatliogluu na kotač. Izgledalo je da će napasti ali bi Toprak napravio razliku na kočenjima. Konfiguracija staze dozvoljava malo mjesta na kojima je moguće proći. U Superpole utrci vidjelo se koliki je to rizik jer su se nakon prolaska, na kočenju u prvi zavoj, u pravilu gubile pozicije na izlascima iz zavoja.

Nakon sedam odvoženih krugova Redding je na trećem mjestu kasnio nešto više od pola sekunde. U toj fazi utrke umjesto očekivanog Reinog napada, počeo je kasniti za Toprakom a povratnik Redding mu se sasvim približio. Šest krugova do kraja nije bilo promjena, Rea je ponovno spasio gotovo siguran pad ali to nije bilo dovoljno Reddingu da iskoristi priliku i prođe ga. Razgatlioglu je tada imao već sekundu prednosti. Dva kruga kasnije Reinom Kawasakiju na istom mjestu ponovno bježi prednji kraj ali je ovaj put Redding iskoristio otvorena vrata. U zadnja dva kruga Toprakova prednost pomalo se topila ali ne dovoljno da Redding ostvari i četvrtu pobjedu za redom. Razgatlioglu je sigurno odvozio do kraja i uzeo 25 bodova čime se izjednačio sa Reom u ukupnom poretku. Četvrti je ponovo završio sve bolji Locatelli. Nastavak je za dva tjedna na francuskom Magny Coursu.

Prethodni članakMotoGP – Red Bull Ring RACE 1 2021
Sljedeći članakMotoGP – Red Bull Ring RACE 2 2021