WSBK – Qatar 2019

Utrka u Qataru već je nekoliko godina posljednja u kalendaru. Atraktivnu noćnu utrku uvijek je zanimljivo pogledati iako isto tako već godinama zadnja utrke ne odlučuje o prvaku s obzirom da aktualni i novi prvak Rea prvenstvo riješi ranije.

Na treninzima i kvalifikacijama su se na vrhu izmjenjivali Kawasaki i Ducati ali Pole je ponovno pripao Rei. Upravo je on i poveo utrku ispred Lowesa i Cortesea. Sykes je bio tragičar, startao je izvrsno do drugog mjesta, onda izgubio dvije pozicije i na ulasku u drugi krug pao nakon što je naletio na zadnji kotač Haslama koji je promašio putanju. Prije toga ih je Davies prešao obojicu. Dva kruga kasnije Davies je prestigao i Cortesea te stigao do trećeg mjesta. Cortese je neko vrijeme uspijevao držati četvrto mjesto ispred Topraka, vdMarka i Bautiste no pritisak je očito bio prevelik što je rezultiralo proklizavanjem prednjeg kotača i padom. Bautista se nakon Corteseovog pada odvojio a četvrtom mjestu a borbu za peto mjesto vodili su vdMark, Toprak i Haslam.

Na vrhu je od početka bio Rea ali je iznenađujuće dobar bio i Lowes koji ga je uvjerljivo pratio. Daviesu su ulaskom u zadnjih deset krugova bježali nešto više od 1,5 sekundi. Grupi za borbu za peto mjesto, vdMarku i Haslamu se pridružio Baz a izgubili su Topraka nakon što je na kočenju izletio na šljunak.

Pet krugova prije kraja Davies je stigao do drugog mjesta i realno je bilo šanse za napad ali čim prvak osjeti nekoga na leđima izvuče neku dodatnu brzinu i riješi nedoumice tako da se Davies nakon odličnog nastupa morao zadovoljiti drugim mjestom. Treći je završio Lowes, četvrti Bautista. U borbi za peto mjesto, u zadnjem krugu Haslam je stigao vdMarka i pobjedio za dužinu kotača. Do samog kraja s njima je vozio i danas isto vrlo dobar Baz.

Superpole utrku i ovaj put je poveo Rea ispred Lowesa i Haslama međutim već na kraju prvog kruga Bautista je prošao Haslama a ubrzo i Lowesa. Davies je zapeo na sedmom mjestu a Toprak je zbog tehničkih problema ostao u boxu.

Prva dva mjesta bila su odlučena relativno brzo s obzirom da se radilo o kratkoj utrci, za treće mjesto borili su se Lowes i Haslam, za peto vdMark i Davies a za sedmo Baz i Cortese. Prvu promjenu donio je Davies prolaskom vdMarka a imao je četiri kruga da proba stići Haslama i Lowesa što s obzirom na preko sekunde zaostatka nije bilo jednostavno. Nakon Daviesa, vdMarka je samo na kratko u predzadnjem krugu prošao i Baz međutim nakon toga je Nizozemac vratio poziciju i do kraja više nije bilo promjena u poretku.

I drugu SBK utrku je poveo Rea ispred Bautiste ali je show ponovno ukrao Davies koji se strelovito probijao prema naprijed i prestizao po dvojicu te stigao do trećeg mjesta odvozivši najbrži krug od 1.57.4. Iza njega su ostali vdMark, Lowes, Razgatlioglu, Haslam, Cortese…

Zaostatak za vodećim Reom i Bautistom vrtio se oko sekunde slijedećih nekoliko krugova u kojima je Bautista sve jače pritiskao Reu no nije uspijevao proći. Brži na ravnom, sporiji po zavojima i nije prolazilo. Davies im se skroz približio i čekao svoju priliku.

Ulaskom u deveti krug do kraja pored Ree je prošao brzi vlak ali je nakon tri zavoja vratio vodstvo. Vrlo izjednačena bila su sva trojica. Slična situacija kao u prvoj grupi događala se i u drugoj gdje su se za četvrto mjesto borili vdMark, Lowes i Haslam a blizu je bio i Toprak.

U samoj završnici Bautista više nije mogao pratiti Reau te je ulaskom u zadnjih pet krugova razlika narasla na 0.7 a već krug kasnije Davies se probio na drugo mjesto no za napad na Reu nije bilo dovoljno vremena ali je zato morao vrlo jako braniti poziciju jer se Bautista nije predavao. Zanimljivije je bilo iza njih, Lowes  osigurao četvrto mjesto ali su se za peto tukli vdMark i Haslam što je iskoristio Razgatlioglu i prešo obojicu. Haslamove i vdMarkove greške do kraja su iskoristili još Laverty i Baz.

Rea je još jednom pobjedom zapečatio i posljednju utrku sezone. Drugoplasiranom Daviesu ova sezona nije bila jedna od uspješnijih ali ima priliku i druge godine u istim bojama pokazati nešto više. Treći Bautista kreće s projektom nove Honde što je možda najveća nepoznanica u Superbike svijetu trenutno. Morat ćemo pričekati prve testove da vidimo hoće li stvarno biti tako revolucionarna…

Prethodni članakMotoGP – Japan 2019
Sljedeći članakMotoGP – Phillip Island 2019