Zanimljive činjenice o aktualnom MotoGP prvaku

Ako niste znali, 22-godišnji Fabio Quartararo trenutni je svjetski prvak u kraljevskoj klasi motociklizma, Moto GP-u. Tijekom dramatične utrke na VN Emilia-Romagne, vozač Monster Energy Yamahe skočio je s 15. na četvrto mjesto, uz to da njegov jedini rival za krunu, Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), nije okončao utrku čime je mladom Francuzu pomogao na putu do prvog naslova. Iako nije ostvario pobjedu u posljednjih šest utrka sezone (zadnja mu je bila na Silverstoneu krajem kolovoza), naposljetku je slavio veliku titulu. Quartararo je prvi Francuz na krovu svijeta u premijernoj klasi u povijesti i prvi vozač Yamahe koji je podigao trofej od 2015. godine, iako uoči početka sezone nije bio u užem krugu favorita, barem sudeći prema šansama koje su mu dale kladionice u Hrvatskoj.

U nastavku vam nećemo pružiti dosadne činjenice o „El Diablu“, kako mu je nadimak, nego ćemo vam probati ponuditi one najzanimljivije. Točnije, njih deset…

Prvi Europljanin koji je MotoGP prvak, a da nije osvojio naslov u slabijim klasama

1. Quartararo je šesti najmlađi vozač koji je osvojio naslov svjetskog prvaka u premijernoj klasi, u dobi od 22 godine i 187 dana, jedno mjesto iza Johna Surteesa (22 godine i 182 dana), a ispred velikog Valentina Rossija (22 godine i 240 dana).

2. U MotoGP eri (od 2002. godine), Quartararo je treći najmlađi prvak iza Marca Marqueza (20 godina i 266 dana) i Caseyja Stonera (21 godina i 342 dana).

3. Quartararo je postao najmlađi vozač Yamahe koji je osvojio naslov svjetskog prvaka u premijernoj klasi, ispred Jorgea Lorenza koji je imao 23 godine i 159 dana kada je osvojio naslov u Maleziji 2010. godine.

4. Quartararo je postao prvi francuski vozač koji je osvojio naslov svjetskog prvaka u premijernoj klasi. Zahvaljujući Quartararu, Francuska je postala sedma nacija čiji je vozač osvojio prvenstvo prve klase.

5. Quartararo je postao prvi europski natjecatelj koji je osvojio naslov svjetskog prvaka u premijernoj klasi, a da prethodno nije osvojio titulu u jednoj od manjih GP klasa još od Franca Uncinija 1982. godine. Sveukupno, Quartararo je 17. vozač kojem je to uspjelo, zajedno s Lesom Grahamom (prvo prvenstvo 1949. godine), Umbertom Masettijem, Liberom Liberatijem, Barryjem Sheeneom, Kennyjem Robertsom, Marcom Lucchinellijem, Francom Uncinijem, Freddiejem Spencerom, Eddiejem Lawsonom, Wayneom Gardnerom, Wayneom Raineyjem, Kevinom Schwantzom, Mickom Doohanom, Kennyjem Robertsom Jr., Nickyjem Haydenom i Caseyjem Stonerom.

Prekinuo dugi niz Španjolaca

6. U MotoGP eri, Quartararo je treći vozač koji je osvojio naslov, a da prethodno nije osvojio titulu u jednoj od manjih klasa zajedno s Nickyjem Haydenom i Caseyjem Stonerom.

7. Uzevši titulu, Quartararo je priveo kraju niz od devet naslova u premijernoj klasi španjolskih vozača: šest puta prethodno je pobjeđivao Marc Marquez, dvaput Jorge Lorenzo i jednom Joan Mir (najduži niz za neku državu u kraljevskoj klasi).

8. Quartararo je postao prvi Yamahin vozač koji je osvojio krunu u premijernoj klasi od Jorgea Lorenza 2015. i ukupno sedmi zajedno s Giacomom Agostinijem (jedan naslov u premijernoj klasi), Kennyjem Robertsom (3), Eddiejem Lawsonom (3), Wayneom Raineyjem (3 ), Valentinom Rossijem (4) i Jorgeom Lorenzom (3). Ovo je 18. naslov za vozača Yamahe u najjačoj klasi.

9. Quartararo je izjednačen na šestome mjestu s Maxom Biaggijem i Maverickom Vinalesom na listi Yamahinih vozača s najviše pobjeda u premijernoj klasi, odmah iza Kennyja Robertsa (22 pobjede). Valentino Rossi prednjači s 56 pobjeda u premijernoj klasi s Yamahom.

10. S dosad 20 postolja u premijernoj klasi, Quartararo je francuski vozač s najviše postolja u klasi, ispred Christiana Sarrona (18 podija).

Ljubiteljima sportske prognoze, pogotovo onima koji vole motociklizam, neće biti lagano odrediti tko je favorit u nadolazećoj sezoni koja kreće 6. ožujka u Kataru. Quartararo će zasigurno biti u užem krugu favorita, a možda mu zaprijeti i Marc Marquez koji se nada da su ozljede stvar prošlosti te tako napadne sedmu titulu svjetskog prvaka čime bi se izjednačio s Valentinom Rossijem. Također, nadolazeća sezona bit će prva nakon 1999. godine bez velikog Talijana…

Prethodni članakRekordna prodaja za Ducati i BMW
Sljedeći članakBrabus 1300 R